Har en krypterad mapp som jag sparat i en separat partiotion. Efter att ha formatrat och installerat om Win XP kan jag ej längre komma åt innehållet. > <b>Misstänker att det har att göra med att jag inte har samma nycklar som jag hade när jag utförde krypteringen. </b> Tack för ett snabbt och bra svar. Jag har lärt mig en läxa. Tur att det inte är ett tusensidigt manuskript till en uppföljare av sagan om ringen jag krypterat ;) > <b>Tack för ett snabbt och bra svar. Jag har lärt mig en läxa. </b>Krypterad mapp ej tillgänglig efter ominstallation
Misstänker att det har att göra med att jag inte har samma nycklar som jag hade när jag utförde krypteringen. Om så är fallet borde det finnas något sätt att komma runt detta efter som man skulle vara beroende av en viss opsys installation annars.
//FreddeSv: Krypterad mapp ej tillgänglig efter ominstallation
Stämmer precis bra det!
> <b>Om så är fallet borde det finnas något sätt att komma runt detta efter som man skulle vara beroende av en viss opsys installation annars.</b>
Och det är precis vad man är. Annars skulle det ju inte vara mycket till kryptering, eller hur?
Det finns 4 sätt!
* Du har exporterat dina nycklar innan du formaterade datorn.
* Du har exporterat Recovery Agentens nycklar innan du formaterade datorn
* Din förra installation var medlem i samma Win2000/20003 domain som din nya installation
* Sätt Microsofts säkerhet på prov och försök att knäcka dom!Sv: Krypterad mapp ej tillgänglig efter ominstallation
//FreddeSv: Krypterad mapp ej tillgänglig efter ominstallation
Läser man inte manualen så får man lära sig den hårda vägen! :-) Trist men sant!
> <b>Tur att det inte är ett tusensidigt manuskript till en uppföljare av sagan om ringen jag krypterat ;)</b>
hehe