Håller på att utvärdera ett reborn-kort och skulle på något sätt vilja testa ALLT mjukvarumässigt galet som kan hända med en maskin. Maskinen kommer om allt funkar bra att stå som en publik dator (t ex på ett bibliotek eller internetcafé) Har jobbat ett tag med sådant system så när man startar om datorn så går det tillbaka till grundinställningen man har valt. Jo, jag vet hur det funkar... ;) Jo jag vet att du vet det men vem vet att den som inte vet det för nu vet dom det som dom annars inte visste och det är ju bra att veta det :D Tack för ditt svar Carsten. Reborn-kort
* Är det någon här som har erfarenheter av reborn-kort? Positiva/Negativa
* Är det någon som vet om man kan hitta virus någonstans på nätet att ladda ner för att medvetet smitta ner en maskin för ovan nämnda syfte?Sv: Reborn-kort
Detta gör att man kan spara en massa skit på C: men försvinner när man startar om den.
Man kan även formatera C: och endå starta om den och det kommer fram som vanligt.
Det enda negativa är att det tar lite mer utrymme men man kännar in det på tiden för att installera om hela burken då och då. Sen har man ju råkat installera program när den är aktiv så man går göra om det när man startar om burken :)Sv: Reborn-kort
Det enda "negativa" enligt ditt tycke är utrymme... det låter ju bra för det är inga som helst problem i mitt fall =)
...det skall i princip bara köras en webbläsare på den här maskinen...
Du har inte försökt knäcka speglingen på något sätt..? Eller på nåt annat sätt försökt få en maskin med reborn-kort obrukbar?Sv: Reborn-kort
Knäcka är ju inte så lätt, man får bara 2-3 chanser på sig sen går den vidare och vad jag vet såfinns det inga program som kan knäcka det systemet än.
Har man ett bra lösenord med både bokstäver och siffror så blir det ganska så bra säkert. det gäller bara att dom inte kan stänga av kortet men den är ju åxå lösenordskyddadSv: Reborn-kort
Verkar inte som om någon annan har hållt på å lekt med detta så jag stänger frågan nu ;)