Hur kan jag ställa in i denna brandvägg så att jag kan styra trafik till 2 st webservrar har en statisk ip ut sen styr den på en intern ip på port 80. Iofs har jag inte helt bra koll på Watchguard men mej veterligen kan ingen brandvägg läsa vilken url du försöker komma åt. Det du försöker göra kräver två ipaddresser på utsidan. Jag tror inte det går att ha mer än en forward regel per port och Ip. Det borde gå att göra med någon form av http-proxy. Om din brandvägg innehåller den funktionaliteten vet jag inte.Wathguard firebox 2
Jag vill kunna lägga upp andra domäner på server nr 2 och man ska komma dit direkt.
Som jag har satt nu så gör jag en styrning från server nr 1 i IIS och talar om att den domänen ligger på server nr 2 detta vill jag då inte utan man ska kunna komma till den domänen på en gång utan att gå igenom server nr 1 hoppas att ni förstår
TAck på förhandSv: Wathguard firebox 2
Men som sagt, jag har inte hängt med så bra sista åren så det kan ju finnas nåt.. Finns ju en massa aktiva antivirusskydd och grejer i brandväggar nu förtiden.
Mvh
RickardSv: Wathguard firebox 2
/Johan