Hej! Hej,Permission denied
Jag har lagt på Service Pack 2 för att kunna köra Beta 2 av VS.NET 2005 och fått följande problem när jag kör mot exportpaket:
The application-specific permission settings do not grant Local Activation permission for the COM Server application with CLSID
{EC12B2BB-1B45-11D4-BA44-400030007050}
to the user Foretag\Anst.nr SID (S-1-5-21-1628176219-3640765904-3192401855-2632). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool.
De exportpaket jag inte kan köra ligger på en Windows 2003 Server och koden i dessa är skrivna med VB6. Det spelar ingen roll om jag anropar dessa från VB6-kod eller .NET-kod. (har även installerat om exportpaketen på min maskin samt testat att skapa nya exportpaket på servern.
Någon annan som fått detta problem och hittat en lösning??
/JonasSv: Permission denied
Mitt tips är att använda "Component Services administrative tool" för att ändra säkerhetsinställningarna...
I WinXP SP2 har en hel del säkerhetsinställningar stramats åt, saker som tidigare var vidöppna. Det kan orsaka problem för en del program och då får man helt enkelt gå in och juster de aktuella inställingarna. Så att istället för att ha en vidöppen dator så öppnar man bar ede saker som verkligen används.
// Johan