MSN blokerar mina filer som jag får via MSN.han laddar hem dom men sen kommer det upp en ruta som säger att filen har blokeras.kollar ma i hjälpen så sår det att man skall högerklicka på file men DEN fin ju INTE så det är ju inte så lätt. Någon som vet hur man blir av med detta? Borjar fil overforandet overhuvudtaget? Din brandvaegg kanske blockerar overforingen. jag har ingen brandvägg.och virus programet är det inte som varnar.Det är windows säkerhets skit som kommer upp och säger att filen är blokerad. Man har visst numera något filter i MSN Messenger som skall göra det "omöjligt" att dela t ex mp3-filer och annat. Har sett något verktyg där du kan anpassa Messenger och bl a inaktivera denna spärr. Kommer tyvärr inte ihåg vad verktyget heter eller var du kan hitta det... men prova sök på Google... tyvär det hjälpte inte. <b>i msn kan man inte spara en fil på datorn det sker ju av sig själv</b> sjukt det här....MSN/Windows tarbort mina mottagna filer
Sv: MSN/Windows tarbort mina mottagna filer
Eventuellt aer det dit virus program som stoppar filer det anser kan vara riskfylda, typ .exe filer.Sv:MSN/Windows tarbort mina mottagna filer
Sv: MSN/Windows tarbort mina mottagna filer
//EDIT//
Verktyget kallas A-Patch... apatch.killercarrot.co.uk/Sv:MSN/Windows tarbort mina mottagna filer
Så här står det exact:
[Menyn] Windows Säkerhetsvaring
Denna filen kanske är skadlig för datorn
Åtkomst till denna fil har blokerats för att skydda datorn
Namn: blä blä
[länk] Hur skyddar detta datorn
[kanpp] OK
Detta står i hjälpen länken:
Skydda datorn genom att blockera vissa bifogade filerEn av de populäraste aktiviteterna på Internet är att skicka och läsa e-post. Den utbredda användningen av den här tekniken gör den emellertid till ett perfekt medel för att sprida datorvirus. Eftersom virus och andra säkerhetshot ofta återfinns i e-postbilagor, kan du skydda datorn genom att blockera potentiellt skadliga e-postbilagor.
I de flesta fall blockeras filer som potentiellt kan skada datorn om de inkommer via e-post eller andra kommunikationsprogram. Dessa filer blockeras automatiskt om programmet körs i ett läge med hög säkerhet. De flesta filer som innehåller skript eller kod som kan komma att köras utan ditt tillstånd blockeras. Vissa vanliga exempel på den här typen av filer är de med filnamn som slutar med .exe, .bat och .js.
Det är mycket viktigt att dessa filer blockeras eftersom du utsätter både datorn och din personliga information för en stor risk om du öppnar filerna direkt.
Kan jag öppna filer som har blockerats?
Om du är säker på att en viss fil är oskadlig och vill öppna den, följer du anvisningarna nedan.
+
Spara filen på datorn.
Klicka på Start, klicka på Den här datorn och bläddra till den fil du sparat.
Högerklicka på filen och klicka sedan på Egenskaper.
Klicka på Häv blockeringen i den nedre delen av dialogrutan.
ÄR INTE SÅ LÄTT ATT HÖGERKLICKA PÅ EN FIL SOM INTE FINS.i msn kan man inte spara en fil på datorn det sker ju av sig självSv: MSN/Windows tarbort mina mottagna filer
Jo det kan man. Istället för att klicka på Acceptera så väljer du Spara som eller nått sånt.
ThomasSv: MSN/Windows tarbort mina mottagna filer
har ägnat lite tid åt problemet (eftersom jag hade det själv) och kan konstatera följande.
filen sparas på datorn och klickar man på den mottagna filen i messenger kommer säkerhetsvarningen och filen tas bort. MEN, om man struntar i att klicka på filen i messengers chatfönster och istället öppnar utforskaren så finns filen i Mina mottagna filer.
sedan såg jag på idg's forum om en elegantare lösning som jag inte provat ännu,
http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=710837
bra program eller? fortsätt hata microsoft