Hej Det hoppas jag verkligen inte. Jag håller ju med dig om att man inte vill att det skall gå att göra så 'hur som helst, var som helst'. Men förutsättningarna för oss här är vi har tillgång till domänen, lokala admin-konton mm, så säkerhetsmässigt kan vi göra det mesta, frågan är bara om vi också kan ta bort frågan om filen skall köras/sparas. Jag är ganska novis på detta, men går det inte att göra det via VPN?Kan man förhindra frågan att köra exe-fil?
En kollega till mig frågade mig om följande:
Kan man få Internet Explorer (vår std) att INTE fråga om en fil (.exe) skall Öppnas/Sparas när man klickar på en länk till en sådan fil i sin webbläsare?
Vi vill ha ett sätt att distribuera (köra) en uppgraderingsfil via en webbsida där man helst inte skall behöva göra något mer än bara klicka på länken. Alla andra instruktioner om att spara/inte spara och köra osv kan tydligen misstolkas hur noga man än beskriver vad som kommer att ske...
Hoppas ni förstår hur jag menar.
Mvh
/ PerSv: Kan man förhindra frågan att köra exe-fil?
Perfekt sätt för en hacker att köra en massa exe filer på min dator om jag besöker hans sida (varför jag nu skulle göra det).
Det är möjligt att man kan göra det om man sänker säkerhetsnivåerna för just den siten eller lägger in den in någon trusted domän eller nått, men det kan jag för lite om...
- MSv:Kan man förhindra frågan att köra exe-fil?
/ PerSv: Kan man förhindra frågan att köra exe-fil?