En dag när jag startar min dator är alla mina nätverksanslutningar borta och jag har ingen aning om varför. Hur är det med drivrutinerna till nätverkskortet? Några konflikter i enhetshanteraren? Ungefär samma sak hände mig för rätt länge sedan och då visade det sig att nätverkskortet hade pajat. Nytt kort sedan funkade allt igen. Nätverksanslutningar borta.
Det börjag med att jag inte kommer ut på internet.
När jag går in via kontrollpanelen för att se på mina nätverksanslutningar finns det ingenting där. När jag försöker att skapa en ny anslutning till mitt lokala nätverk får jag dock meddelandet att det redan finns en sådan anslutning och den fungerar.
Jag går in i CMD och skriver in ipconfig /all. Jag får då upp den vanliga rubriken "IP-konfiguration för windows" men det är allt - inga värden visas.
En möjlig felkälla skulle kunna vara att jag har precis bytt internettleverantör och detta var första gången jag startade datorn med den nya leverantören. Men jag har 3st datorer uppkopplade via samma router och de andra 2 datorerna funkar utmärkt. Jag har även kontaktat leverantören och de menar att det inte har någonting med dem att göra.
Är det någon som kan tänkas veta vad detta beror på? Är tacksam för alla förslag.Sv: Nätverksanslutningar borta.
Sv: Nätverksanslutningar borta.
Vet ju inte om det är samma fel hos dig, men det är ganska lätt och billigt att prova.