Med en dåres envishet så skall jag ha svar på vad jag saknar för RotCertifikat på min dator. Min kompis har också nordea - han ringer alltid deras support varje gång det strular - kanske du också enklast gör i att slå en signal Någon där ute som vill läsa detta och förklara för mig amatör Har du testat med att köra din dator på din sambos plats? eller kör hon trådlöst kanske?? Nä Nä Bästa Sten. Håller med dig, vi ger oss inte. :-) Det har blivit ett personligt Trauma ;-) <b>Det behövs inget BankId ? I morse så uppdaterade Nordea något i systemet, kanske funkar Äntligen efter samtal med Nordea så är det löst. Ok Feedback på detta problem blir. Skönt att det löste sig till slut och tack för vi fick reda på vad det varProffsadministratör sökes
Bakgrund:
Har nu formaterat om min HD (3 ggr). Installerat min Win Xp Home SP 2 och fick då IE 6
Jag stannar där innan jag gör andra trix.
Jag vägras inloggning på <b>Nordea Privat Inloggning</b>. Min dator saknar något.
https://internetbanken.privat.nordea.se/nsp/engine
Jag sitter i ett lokalt nätverk(tråd) med min sambo via Router DSL modem(tråd) Telia.
Min sambos dator funkar ok med inloggning.
Kopplade in en gammal HD på mitt snöre och den funkar också OK på denna linje.
Vad är det för religiöst fel som gör att min nyinstallation inte funkar. ???
Jag är inte ställd men det retar mig till vansinne att jag inte kan lösa detta.Sv: Proffsadministratör sökes
PelleSv:Proffsadministratör sökes
vad som gäller och hur jag fixar till så jag kan Logga in Nordea Privat på denna dator.
Tacksam Sven
http://owaspsweden.blogspot.com/2010/04/overvakning-trots-ssl.htmlSv: Proffsadministratör sökes
Sv:Proffsadministratör sökes
Vi ligger på samma snöre via Router och vidare till Telia.com
Nu har jag betalt våra räkningar på kära Zambo:s dator. 28 dagar bara denna månad ;-)
Som jag skrev inna. Jag anslöt en gammal HD till min dator i pojkrummet.
Funkar Ua.
Fae.... jag har "köpe WinXP" helt OK Men den vägrar mig inresa efter nyinstallation.
Jag har fått en kanondator av min grabb,det är den jag skriver på nu.
Icke ! Jag kommer fae... inte in på Nordea Inloggning Privat.
Jag ger mig aldrig ! (så lärde mig gamla morfar)
"Ge dig inte, så fae.. om dom trampar dig på halsen" !?Sv: Proffsadministratör sökes
Jag har själv en Helve**s maskin med Visat Ultimate Mediacenter som bara brakar ihop
rätt som det är som är min sons egentligen men som jag fått låna.
Vi kör på och hoppas på det bästa Sven. :-)Sv: Proffsadministratör sökes
Jag fixar inte detta !
Kort bakgrund.:
Jag kan inte logga in på Nordea Privat Inloggning.
Jag nyinstallerar Winn XP SP2 och IE7.0... på en dator som jag skall skänka till en bekant.
3 ggr har jag kört hela raiset.Formaterat om HD:en och börjat från start.
Kommer inte in på Nordea Private Inloggning.Fö. UA på webben. Jag saknar något.
Ligger i ett lokalt nätverk med min sambo.
Kopplade in en en annan gammal HD master XP funkar direkt.
DVS inget djä fel på brandväggar och annat "shit".
Har nu fått ett nummer till en Nordeaexpert får se vart det leder.
I keep you posted.
Vad kan det vara för fel ??? !!!! RotCert något Phuuuuuuuuuuuuuuuu.Sv: Proffsadministratör sökes
De lagras ju lokalt i datorn.</b>
Nej jag kan gå in på vilken dator jag vill i Sverige o övr världen för att logga in.
Jag möts av att jag går in på en krypterad sida och min webbläsare just nu IE7..... Helt Ok.
Jag stannar där innan jag går vidare och installerar FF.
Testa själv.Vad har du som jag saknar när jag nyinstallerar. ?
https://internetbanken.privat.nordea.se/nsp/engine
Min nyinstallerade dator saknar något för att jag skall bli autoriserad. MEN ! VADSv:Proffsadministratör sökes
det för dig nu Sven?Sv: Proffsadministratör sökes
Utan att förstå exakt vad jag gjort så handlade det om en inställning ang
<b>Nätfiske.</b>
När den var på så löste jag problemmet. Konstigt att detta inte var Default.Sv:Proffsadministratör sökes
WindowsXP SP2 SP3 egen brandvägg.
Där finns bla. en inställning för <b>Nätfiske</b> Den skall vara påslagen.
När jag installerade om XP kan jag inte minnas att jag fick detta val.
Det är alltså inte webbläsaren i sig. Nu funkar både IE 7..... och FF 3.....Sv: Proffsadministratör sökes
så man kan hjälpa andra om de råkar ut för samma fel. :-)