Hejsan Bitlocker
jag undrar om någon har ett tips på vad som kan vara fel
det är så att jag har ett locla nätverk (som jag sitter och labbar i) och jag har aktiverat bitlocker på min server win2k8r2 och jag har gjort en användar grupp som jag kallar test och delat ut hårddiskarna som finns på servern och har gett denna grupp rätt att läsa och skriva.
jag har även enabled dessa policy under FIXED DATA DRIVES
allow acces to bitlocker protected fixed data drivers from earlier version of windos och
configure use of password for fixed data drives där jag även kryssa i rutan reqire password for fixed data drive
jag enable även under global det som heter provide the unique identifier for your organization.
saken är den att när jag ansluter fråm min klient till bitlock server kan jag inte se hårdiskarna (även om de är utdelade) när de är krypterade men om jag loggar in på servern i sig själv och dekryptera hårdisken och sen går över till klient maksin kan jag se alla hårdiskar som är utdelade och all information.
saken är den att jag skulle vilja kunna se dessa diskar även när de är krypterade och kunna dekryptera dom från klienterna eller det så att det inte går att göra så utan att man måste ha dom dekrypterade hela tiden ?
/palle
ps är inte helt säker på att jaghar fått lagt denna tråd på rätt ställe så häng mig inte :)