Förvånas över hur många det är som inte patchat sina datorer, redan läst åtskilliga inlägg på diverse forum om att de är drabbade, så det är väl lika bra att folk här läser det(om ni nu missat det...) > Förvånas över hur många det är som inte patchat sina datorer, Vad kan MS egentligen göra för att klara/skydda sig mot DoS attacker av den här omfattningen? Om jag har ZoneAlarm Pro installerad med default-inställningar, är jag då skyddad mot det senaste viruset? Nu är jag uppatchad till max på Windows Update i o f s så det är inget problem. Jag bara undrar om det är något mer jag bör göra med brandväggen (ZoneAlarm). Om du kör win XP så räcker det att patcha burken. Kör du win2k bör du också stänga Port 135 epmap.Suck.. RPC...
http://www.idg.se/ArticlePages/200308/12/20030812080915_CS/20030812080915_CS.dbp.asp
/MichaelSv: Suck.. RPC...
Det är jag inte alls förvånad över. Det vet vi ju redan sedan tidigare.
Däremot är jag lite förvånad över att det är så få som har en brandvägg.
Expressens artikel var ju skojig:
"Så skyddar du dig: Om du har en brandvägg kan du blockera följande portar: 135, 139, 445, 593."
Jo, jo, tur vi har Expressen som kan tala om för oss vilka portar som är farliga. De berättar för övrigt också om symptomen:
"Så vet du om du är drabbad: Det kan också vara så att du helt enkelt inte märker att du är infekterad."Sv: Suck.. RPC...
Sv: Suck.. RPC...
Sv: Suck.. RPC...