Hej Jag har kört MDaemon + Outlook i ganska många år nu utan det problemet du beskriver. De flesta användarna kör iofs POP3, men några IMAP. Så jag har tyvärr inget tips förutom att du borde testa att ställa frågan i Alt-N:s diskusionsgrupper, det brukar vara bra svar där! md-support-subscribe@altn.com borde fungera annars finns http://www.altn.com/support/discussion_groups.asp?product_id=ShowAll Hej Jag var nog lite för optimistik, det tog 11 timmar innan du fick svar. Iofs så så börjar väl deras dag runt 16:00 svensk tid. Då tog det ju bara 3 timmer vilket man får säga vara bra support... Hej Jag har löst detta problem tillsammans med MDaemons supportSegt och buggigt Outlook
Vi har lite problem med Outlook (XP)
För ett tag sedan flyttade vi från Lotus Domino till MDaemon och Outlook som e-postklient.
Tyvärr har det efter flytten uppdagats att Outlook titt som tätt kraschar.
I alla fall uppfattar användarna det så
Vad som händer är att Outlook påstår att den uppdaterar meddelande cachen
och att CPU kraften går upp till 99% för just Outlook
Har man bara tålamod så löser outlook oftast problemet (Efter ca 2-10 minuter)
Men under tiden kan man oftast inte använda några andra program.
E-post protokollet vi använder är IMAP
Är det en inställning i Outlook som är galen eller vad?
Mvh
MarkusSv: Segt och buggigt Outlook
/JohanSv: Segt och buggigt Outlook
Kanon support ifrån tillverkarna, kan nästan lova dig svar inom ngn timme.Sv: Segt och buggigt Outlook
Tack för tipsen jag stänger frågan och fortsätter söka på Alt-n
/MarkusSv: Segt och buggigt Outlook
Sv: Segt och buggigt Outlook
Det är lungt jag är van att denna typ av support tar ca 24 timmar innan man får svar
/MarkusSv: Segt och buggigt Outlook
Det visade sig vara två fel
Dels så vara användarkontot för windows skadat (Det kan tydligen bli det lite då och då)
Dels så var det automatiska hämtningsintervallet satt på 1 minut vilket gjorde att systemet kunde starat en hämtning igen när den första hämtningen inte var avlsutad vilket kunde få till följd att maskinen stod bara och hämtade mail och inget annat
/Markus