Tja, Hehe...kom på att jag undrat om detta länge när jag läste ditt inlägg...hade nästan gett upp efter att provat fråga på flera siter, men kanske är Pellesoft lösningen på även detta problem :-) Men du.. det finns väll nån form av tabulatur till piano också? Vilket visar vilka tangenter du ska trycka på ju, det finns det ju iaf program till. Det låter som det jag önskar...kan du komma på något namn på program? /Per Jag vet att anvil studio (adress=?) har något liknande i sitt program... Det är ett komplett midi-redigeringsprogram, det är gratis i sin grundform, men om man vill ha lite till så kostar det... :) Sök efter det, anvil studioProgram för att skriva noter II
Jag har letat efter ett program som hjälper mig att lära mig spela piano. Jag vill kunna skriva in noterna i programmet och sedan ska programmet visa mig vilka tangenter jag ska trycka ned. Ungefär som barnleksakerna med små lampor under tangenterna :-)
Jag orkar inte lära mig läsa noter, det går för sakta och jag glömmer mellan varven. Däremot har jag ganska bra gehör och kommer ihåg hyffsat vad jag spelat, så för mig som bara spelar för skojs skulle så känns det som att denna metod skulle vara effektivare.Sv: Program för att skriva noter II
Sv: Program för att skriva noter II