Går det manuellt att få en hårddisk att varva ner? Alltså jag har en hårddisk som försöker efterlikna ett jetplan och använder den sällan så jag skulle vilja kunna tysta den direkt efter jag har använt den. Har du kollat i BIOS för det är nog där du kan ställa in datta. Hej Du kan skriva något i VB6 men det kommer uteslutande handla om API-anrop och liknande. Om du känner att du behärskar det så rekommenderar jag att skriva ett eget eftersom det är mycket roligare. Att ställa det i bios känns inte riktigt rätt. Det är windows som varvar ner den så det måste gå att göra ett program för att få att bara en HD att varvar ner och inte alla samtidigt.manuellt stänga av en hårddisk?
Jag vet att det går att ställa in för alla hårddisk hur lång tid det ska ta innan dom varvar ner. Men dom andra vill jag ha minst 20min på. Kör win2000
Finns det något sharewareprog? eller kan man skriva något i vb6? Sv: manuellt stänga av en hårddisk?
Sv: manuellt stänga av en hårddisk?
För fanns det "park" i gamla dos som gjorde precis detta. Men hur det e nu det vet jag inte :)
/jonberSv: manuellt stänga av en hårddisk?
Annars har jag inte en aning.
//Mikael SandSv: manuellt stänga av en hårddisk?
ok jag ska försöka söka igenom api-guide efter något matnyttigt.