Inte något svar men en lösning. Det finns något i Windows som heter associationer. Troligen har den hoppat lite fel för dina filändelser. Du kan antingen via filhanteraren ta bort alla pdf-extensions eller gå den hårda vägen: Har gjort det...Öppnad pdf-dokument .....
En mysko grej....
Jag har valt att pdf-fliler skall öppnas med Adobe Acrobat Reader. (dvs filtyper->öppna med...)
Men detta funkar inte riktigt som de skall, eller så e det nån inställning till, som jag har missat.
För när man klickar på en pdf-fil som ligger PÅ datorn funkar "AA Reader" att öppna med.
MEN....
när man skall öppna ett pdf-dokument som ligger på nätet, så öppnas ALLTID det i "Adobe Acrobat"... dvs det stora programmet där man kan göra pdf-filer.... även om man ser i filtyper, för där står Reader som öppnare....
Nån här som kan ge ett svar ?!
// MSv: Öppnad pdf-dokument .....
Kör regedit, gå till hley_classes_root och leta reda på de mappar där det står .pdf. Radera dom och stäng.
Nästa gång du försöker öppna en fil frågar datorn vilket program du vill associera denna filtyp med. Detta kan ligga cachat så du kanske behöver starta om datorn innan du öppnar ett pdf-dokument från nätet.Sv: Öppnad pdf-dokument .....
Får INTE upp en sådan fråga nät jag provar med en pdf ifrån nätet (dvs före jag gjort det med en pdf på datorn).
Den öppnar alltså pdf-filen som ligger på nätet, utan att pdf finns med som registrerat filtyp, med Acrobat.....
Men däremot så kommer frågan upp när jag försöker öppna en pdf som ligger på datorn.
Mysko..
/ M