Har windows xp och 2 användarkonton. ICQ är en av tidernas sämsta mjukvaror, i integration med operativsystemet. Av någon outgrundlig anledning så sparar ICQ alla sina inställingar under registernyckeln HKEY_Local_Machine, vilket innebär att alla inställingar blir samma för alla användarkonton. Idiotiskt! Tack Du kanske kan trassla om inställningarna från LOCAL_MACHINE till CURRENT_USER? <b>Du kanske kan trassla om inställningarna från LOCAL_MACHINE till CURRENT_USER?</b> Min gamla version av icq startade inte upp automatiskt Min gamla version av icq startade inte upp automatiskt Min gamla version av icq startade inte upp automatiskt ICQ lägger sig i RUN i registret. Jo exakt, jag vill själv kunna välja att starta icq. HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run, där hittar du alla program som startas automatiskt, ta bort icq därifrån.icq - autoinloggning
Oavsett vilket konto som startas får jag upp inloggning för icq.
Kan jag välja bort detta eller bara ha det på ena kontot.Sv: icq - autoinloggning
Jag har skickat mängder med mail och synpunkter ocherbjudit min hjälp till ICQs utvecklare, men de är helt oförstående till problematiken.Sv: icq - autoinloggning
Vet du om jag kan få bort att det automatiskt poppar
upp en inloggningsruta. Att jag får starta upp det manuellt
varje gång istället?Sv: icq - autoinloggning
Sv: icq - autoinloggning
Vad hjälper det när programmet läser sina inställningar från HKEY_LOCAL_MACHINE???
/JohanSv: icq - autoinloggning
varje gång jag loggade in, men det gör den här (icq lite).
Är det jag som är ute o cyklar, måste icq-programmet vara
kopplat till aktivitetsfältet och starta upp vid var inloggning?Sv: icq - autoinloggning
kopplat till aktivitetsfältet och starta upp vid var inloggning?Sv: icq - autoinloggning
Jag har tagit bort ICQ i RUN så jag är tvungen att trycka på ikonen men det är ju självvvalt så jag själv kan välja när den ska igång eller ej
Om man har i två konto så borde det väll gå att sätta en länk i Autorun i det konto som man vill att den ska starta.Sv: icq - autoinloggning
Är kass på registret och därför såklart lite feg :)
Sökte och hittade några filer som hör till icq.
Vilken av dem är det som ska väck.Sv: icq - autoinloggning