Japp det kan du. Du kan köpa en vs.net licens och då få rätten att använda vb6. Maila www.linsoft.se och hör vidare vad som gäller. Efter att ha tänkt en stund så förstår jag inte svaret. Om inte VB6 finns att köpa så har jag ju ingen nytta av VB.net licens med rätt att använda VB6. Min fråga är alltså fortfarande. Var kan jag köpa VB6? Det måste ju självklart finnas någon som säljer VB6 även om det är vb.net som gäller nu för de flesta. Däremot kan jag tänka mig att det finns många som är intresserade av att sälja VB6 om de gått över till vb.net. Du kan ju testa att sätta ut en annons eller så kanske någon hos microsoft vet var man kan få tag på det. Hör av dig till dem. Svaret är fortfarande på Linsoft. Kontakta dom för att köpa en licens så berättar dom säkert förutsättningarna för dig. Jag minns tyvärr inte detaljerna. Om jag inte tar helt fel så bryr sig inte ms om varifrån du fick programvaran så länge som du har en licens. Dvs. bara att ladda ner ifall du vill om du har en licens Hur kan man ha licens om man inte har programmet? Har iofs inte provat att köpa från dessa, men enligt hemsidan så finns det som beställningsvara: Testa med www.itbutikken.dk (en dansk affär med svensk avdelning). De hade iaf VB6 för ett halvår sedan. Mycket trevlig butik, beställde lite prylar där för ett år sen, gick hyfsat fort att få dem. >Märkligt att man inte kan köpa VB6 utan att först köpa VB.Net SvenPon: När ska vi få höra dina argument till varför vb.net är skit men inte c++.net eller delphi.net? Jag har VB6 att sälja. Det finns i orginalförpackning. Anledningen är att när jag pluggade så viste jag inte att man kunde köpa Visual Studio pro för en struntsumma så jag köpte VB6. Sen så köpte jag Visual Studio pro. om du fortfarande är intresserad så kan du få köpa den. Ge ett pris. >SvenPon: När ska vi få höra dina argument till varför vb.net är skit men inte c++.net eller delphi.net?Sv: Visual Basic 6
Sv: Visual Basic 6
På Linsoft säger man att om man köper en VB.Netlicens så får man antingen köpa mediet till VB6 och använda eller om man har VB6 så får man installera det på den datorn man köpt VB.Net till. Märkligt att man inte kan köpa VB6 utan att först köpa VB.Net Sv: Visual Basic 6
http://www.softwareexpress.se/WebShop/Index.php?ArticleID=11414Sv: Visual Basic 6
MvH
MånsSv: Visual Basic 6
"Vb.Net är ett djä.. skit , förstår inte hur det kunde nå hit."Sv: Visual Basic 6
Mvh MattiasSv: Visual Basic 6
Kolla i alla trådar där jag är med och diskuterar detta. Det är inte det att VB.NET är skit, utan att det är ett fullständigt meningslöst språk. Det är som att skapa ett nytt "vanligt" språk som heter Svengliska och som är likt svenska, och sen anta att alla bör byta till det.