Är så djä.. sur på att man skall behöva ha MS Medispelare på sin C disk. (XP home) hmm... varför då ha Windows överhuvudtaget? Googlade lite och hittade en lång tråd, det verkar visst som om det skall gå att avinstallera: Hej Sven! >Där finner du Windows Media Player i listan. Bara att "ta bort". "Microsoft håller för närvarande på med en analys av vad som kommer påverkas Det kan bli problem för t ex samba osv iom hur EU har satt straffet, alltså inte själva summan utan vad Microsoft måste göra. Nää det är klart om man låter jätten växa sig så stor som han är idag >Jag vill inte ha deras djä.. Mediaspelare jag vill inte ha deras djä.. Outlook Express Jag trodde att det var för konsumenternas skull man stämde Microsoft men det enda man åstadkommit är att 100 000-tals svenskar inte kommer att kunna kolla på filmsnuttar i fortsättningen. EU får gärna ha synpunkter på om MS t ex hade mutat/hotat o s v men att tjafsa om vilka komponenter de får installera i Windows är BULL! Detta förstör för konsumenterna...Befriande att EU ryter till !
Så mycket "lullull" så jag vill spy på skiten.
Har försökt plocka bort den men misslyckats.Sv: Befriande att EU ryter till !
Jag förstår inte mig på folk som gnäller på en produkt, du behöver ju inte använda den men du gör det endå......Sv: Befriande att EU ryter till !
http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/1010115838
http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/1063607326
Dessa två trådar var väl de viktigaste som jag såg, men kolla igenom och testa, och meddela hur det gick.Sv: Befriande att EU ryter till !
Gå till "Lägg till eller ta bort program" i kontrollpanelen.
Till vänster klickar du på "Lägg Till/ta bort Windowskomponenter".
Där finner du Windows Media Player i listan. Bara att "ta bort".
Hoppas att det duger.
//Håkan Sv: Befriande att EU ryter till !
Bullshit så är det inte alls.Sv: Befriande att EU ryter till !
om man tvingas ta bort Media Player enligt EU:s dom.
Enligt vad som framkommit hittills menar Microsoft att det visserligen går att avlägsna koden,
men att resultatet blir ett operativsystem utan full funktionalitet."
Hur skall jag kunna ta bort om MS inte har koll .Skall det vara så djä.. svårt
att ge oss en OS kärna så får vi själv kan bestämma vilka tillval Vi behöver.Sv: Befriande att EU ryter till !
Läs gärna -> http://theregister.co.uk/content/4/36520.html
Om det är sant så jublar nog microsoft just nu, trots bötessumman.Sv: Befriande att EU ryter till !
så har man problem.Alla högerkrafter jag hört argumentera skäller som bannhundar
på monopol vad är MS för nått ???
Jag vill inte ha deras djä.. Mediaspelare jag vill inte ha deras djä.. Outlook Express
Jag vill inte ha en mapp Xeros Jag vill inte ha mapp MS Gaming Zone mm. mm.Sv: Befriande att EU ryter till !
>Jag vill inte ha en mapp Xeros Jag vill inte ha mapp MS Gaming Zone mm. mm.
Mediaspelaren: Går att ta bort...
Outlook Express: Går också att ta bort...
Xeros: Hör, så vitt jag vet, inte till Windows. Hittar ingen sådan i mitt system iaf...
Ms Gaming Zone: Går också att ta bort...
Jag förstår inte problemet, varför kan de inte kräva en sådan liten sak som att folk får ta och anpassa sitt system självt, utan att använda en massa wizards?Sv: Befriande att EU ryter till !