Jag är på jakt efter en bra FTP Server program. Hej Cerberus Hmmm jo GuildFTPd är väldigt intressant, håller just nu på att testa den lite du kan ju titta på raidenftpd och ioftpd.Vilken FTP Server väljer du
Jag använder just nu Bulletproof och är nöjd med den förutom två saker som jag tycker ska vara ett måste.
1) Man ska kunna administrera servern från en annan server i nätverket
2) Vill använda en Virituel katalog så det blir enklare för besökare att gå in på dom katalog jag har gett dom rättigheter även om dom kataloger ligger i en annan partition.
Jag gillar skarpt Titan FTP, det enda man kunde klaga på den är att man inte kunde se i realtid vad användaren gör (Är i vilken katalog, vad dom laddar upp/ner)Sv: Vilken FTP Server väljer du
Det går att ha virtuella kataloger i bulletproof
se: http://www.bpftpserver.com/manual/manual_en/33.linksfile.html
/Esko LaksoSv: Vilken FTP Server väljer du
*Gratis
*Enkel
*Stödjer enbart virtuella kataloger (TACK FÖR DET!)
*Ingen remote-admin men fölr mig spelar det ingen roll...Sv: Vilken FTP Server väljer du
Sv: Vilken FTP Server väljer du
inte allt för lätta att konfigurera, men det går om man lägger ner lite tid :D
ioftpd uppfyller de kraven du ställer.
du kan administrera från vilken dator som helst, eftersom du gör allt ifrån "row-command". behöver bara logga in som administratör.
den har också det här med mapparna.
man kan även lägga till <b>två</b> mappar som heter samma sak, så gör den <b>en</b> mapp med innehåll från båda mapparna.