Har fått i uppgift att försöka få till en elektronisk "närvarotavla" som ska ligga på vår interweb! Tanken är att alla våra medarbetare ska kunna logga in oavsett var dom är någonstans för att skriva in vad dom håller på med samt hur dom kan nås. Sök på helpdesk så borde nog det årdna sig.. Låter lite som det är en sådan funkton/webblösnig du är ute efter OWA med delade kalendrar?? Dom som är på kontoret kör Outlook, dom ute kör OWA? Men denna lösning kräver väl en Exchange Server? Jepp det kräver Exchange, och det är inte gratis... Kanske du kan använda http://community.eu.orgElektroniks "Närvarotavla"
Jag vet att Outlook har denna funktionalitet, men då vi sitter på en mycket blandad datormiljö, som vi dessutom inte kan förutsäga, så är en webb-baserad lösning kanske det bästa.
Någon som har vet om det finns någon färdig programvara för detta eller några andra intressanta länkar?Sv: Elektroniks "Närvarotavla"
Sv: Elektroniks "Närvarotavla"
Sv: Elektroniks "Närvarotavla"
Vår servermiljö byter ofta skepnad beroende på vad vi jobbar med, och oftast består den av en Linuxmiljö för att hålla kostnaderna nere.
Därför vore det trevligt med något som inte är beroende av någon speciell datormiljö.Sv: Elektroniks "Närvarotavla"
Var nog lite snabb när jag såg dig prata om outlook och delade kalendrar.
Trodde ni körde Exchange då, men det funkar (bra också för den delen) om du inte skulle hitta ngt alternativ...Sv: Elektroniks "Närvarotavla"
Där finns också en calender för aktiviteter....