Precis som rubriken säger så har jag ett irriterande eko hela tiden i mitt ljud. Filmklipp, musik, allt. ..och du har ju inte heller kopplat på nån dsp inställning på ljudkortet som ger eko effekt/rum modellering eller liknande? Nej, inte vad jag vet :) creative ljudkort har såna inställningar i nån sån där control center applikation, har inget sånt installerat på denna datorn så jag kan inte kolla. Winamp kan ju också ha såna inställningar nånstans, men det kan du ju kolla enkelt genom att testa ifall det funkar med t.ex. media player När jag installerade mitt ljudkort, så tryckte jag bort allt utom drivrutinerna. Så det skulle vara väldigt märkligt om det är något program som följer med som ställer till det.Problem med eko i ljudet
Jag vet inte om det är någon inställning i winamp 5 som gör att det blir så, jag har inte hittat nåt iaf, eller om det är inställning i Windows (2000).
Skulle uppskatta om jag fick lite tips om vad jag ska testa.Sv: Problem med eko i ljudet
Sv: Problem med eko i ljudet
Var nånstans skulle jag kunna hitta dessa inställningar?
Trodde inte att det fanns en sån funktion på ljudkortet, mer i winamp.Sv: Problem med eko i ljudet
Sv: Problem med eko i ljudet
Jag provade med att köra ljud i media player, det blir eko där också.