Har ett irriterande problem på en maskin efter att ha installerat Windows Mediaspelaren v.10(WMP nedan) Ett tips är att kolla filmer på mplayer annars, där behövs inga codec Vad är mplayer? mplayer är ett freeware ursprungligen till för Linux, men finns till Windows och Mac med. Den har inget fungerande GUI, utan visar filmen i helskärmsformat och man styr med tangenterna. Låter inte som om det är det jag letar efter... men tack i alla fall...Av/Ominstallera codec
Vet iofs inte om det är WMP som har orsakat det eller något annat.
Vad som sker är att färgerna på en filmerna ser helknasiga ut. Färgerna är mer eller mindre inverterade(negativ) dvs grönt blir rött osv.
Jag misstänker att det är något galet med någon av alla codecs.
Hur avinstallerar jag denna (eller alla) codecs?
Jag tänkte om man avinstallerar alla codecs så borde ju WMP kontakta "codec-webbplatsen" hos MS nästa gång jag spelar upp filmen och ladda hem en som är korrekt, eller hur?
Tacksam för alla tips.
Skall kanske tillägga att jag har laddat hem codec-samlingen för Windows Media Player 9 från Microsoft och installerat den utan något annat resultat. Har även ominstallerat de codecs som är default i WinXP(C:\Windows\System32\mmdriver.inf) även det utan något annat resultat.Sv: Av/Ominstallera codec
Sv: Av/Ominstallera codec
Grejen är att jag skall redigera filmer från min DV kamera... och när jag spelar upp filmerna på maskinen med FireWire-kortet så ser det ut som skräp i Windows Mediaplayer 10... men bara på den maskinen. Kollar jag på filmen t ex på min laptop (Windows Mediaplayer 9) så är det inget fel på dom.Sv: Av/Ominstallera codec
Sv: Av/Ominstallera codec