Jag arbetar en del i Visual Studio .NET 2003, och har börjar irritera mig på att den ska formatera all min kod hela tiden. VB-kod går bra, men HTML formaterar den helskumt. Exempelvis <STYLE>: Du har under Tools/Options en dialogruta Det hjälper inte att ändra de inställningar du anger; det är där problemet ligger. Vad har du för inställningar under Options? Inställningarna är (under CSS) Extended, Lowercase. Hmmm Lutar åt det. Tänkte att det kanske var ett allmänt känt problem. Tack ändå!VS.NET och dess "självformatering"
<code>
<!--Såhär kodar jag-->
<STYLE TYPE="text/css">
div
{
border:1px solid;
}
</STYLE>
<!--Såhär gör VS med min kod-->
<STYLE TYPE="text-css">
div { BORDER-LEFT: 1px #ffffff; BORDER-RIGHT: 1px #ffffff; BORDER-TOP: 1px #ffffff, BORDER-BOTTOM: 1px #ffffff; [etcetcetc] }
</STYLE>
</code>
Den lägger till en massa extra parametrar i mina <STYLE>, som egentligen inte behövs. Jag har försökt åtgärda detta via inställningarna i VS .NET, men det konstiga är att det INTE hjälper! Jag ändrar exempelvis på CSS från Compact till Extended, och ändrar även capsstatus till Lowercase. Den skriver ändå om allt helt skumt. Likadant med HTML, där formaterar den koden som jag inte vill, ändrar CAPSstatus på attributer och strukterar om min kod!
Blir snart vansinnig på detta, någon som har någon lösning?Sv: VS.NET och dess "självformatering"
Där kan du under Text Editor/Css/Format ändra hur du vill att din css skall se ut
Sedan skall du ha med type i styletaggenSv: VS.NET och dess "självformatering"
Vad menar du med TYPE i <STYLE>? Det har jag väl, i exemplet?Sv: VS.NET och dess "självformatering"
Det verkar ju som om du har dom ställda att använda uppercase i alla fall så nånting där måste det vara...
(Missuppfattade det med din "type")Sv: VS.NET och dess "självformatering"
HTML har jag ändrat till As entered, och kryssat ur Apply automatic format...-rutorna.
Det är det som är så konstigt, att den inte tar inställningarna jag gör.Sv: VS.NET och dess "självformatering"
Kanske en avinstallation och ominstallation av VS?
Låter som om den inte rtar dina värden....Sv: VS.NET och dess "självformatering"