Halloj. Högerklicka över knapparna, välj "Anpassa" eller "Customize", eller vad det heter. Nu kan du "dra" bort knapparna manuellt, genom att bara ta tag i dem och släppa dem utanför menyraden.Oönskade menytillägg.
Installerade OmniPage Pro v.11 på jobbet häromdagen. något som inte funkade då den aldrig fick kontakt med scannern. När jag försökte avinstallera programmet så blev något fel och det försvann aldrig som det skulle (kanske inte gillar Windows XP, vad vet jag). Nu till det mest akuta problemet.
Varje gång jag öppnar Excel så lägger den till en Omnipage menyknapp bland menyerna. Det hade ju inte varit några problem om det hände en gång. Men för varje nystart så ökar den på med en ny OmniPage knapp, vilket innebär att jag f.n har c:a 15 sådana i fina rader.
Finns det något sätt att få bort dessa knappar? Jag tycker knappast om dem eftersom de inte fyller någon funktion..
M V H
JohannesSv: Oönskade menytillägg.
Kolla sen i "Tools->Add-ins", eller motsvarande svenska och se om det finns något ikryssat som heter något med OmniPage. Kryssa ur det så kommer troligtvis inte knapparna tillbaka. Återkom om det inte finns något i "Add-ins".