Vi är två användare varav den ena har serverversionen av sourcesafe och har lagt upp den andra användaren i VSS. Användaren med serverversionen kan spara de utcheckade filerna och sedan checka in dem korrekt, men den andra användaren (med klientversionen) kan checka in och ut filer, men den ändrade filen kopieras inte över till serverdatorns filsystem. Dock ser man ändringarna i VSS:s lokala filversion. Är det någon som haft samma problem eller som vet lösningen? Vi är tacksamma för all hjälp. Eftersom du har satt tråden som löst så antar jag att du listade ut hur, du får gärna skriva det så att andra som stöter på samma problem kan hitta en lösning. Tips: Satsa på subversion istället, jag hade ganska stora problem med sourcesafe ganska så på en gång, en del gick att lösa men till slut fanns det ett stort problem kvar... Det gick seeeegt ;)Visual Sourcesafe - incheckningsproblem
Sv: Visual Sourcesafe - incheckningsproblem
//Anna-KarinSv: Visual Sourcesafe - incheckningsproblem
Nu kör jag subversion, går snabbt, fungerar stabilt, jag har inga större problem med det. Dessutom gillar jag att den kör på webdav (apache) ;) Måste dock säga att det kan vara lite småklurigt att få ordning på det med både subversion i sig samt apache. Det är dock bara servern och det gör man bara en gång ;) Klienten är mycket enklare att ställa in än vad sourcesafe är.
http://www.subversion.org
Titta på själva Subversion, TortoiseSVN samt om ni kör vs.net AnkH! :)