Jag har XP pro som OS och kör Visual Studio 6. Öppna vbp-filen i notepad (valfri texteditor) och kolla hur den ser ut efter varje tillägg. Om det ibland fungerar och ibland inte, så kan det t.ex. bero på hur raderna lagts in i vbp-filen. Visual studio beter sig ibland lite märkligt med vbp-filerna. <b>jag får alltså stänga VS, gå in i utforskaren och ge IUSR_Datornamn rättigheter</b> Visual Interdev använder sig av IUSR-kontot, om jag går in och ger det kontot de rättigheter som det skall ha så fungerar det att lägga till filer, men sen så kan det kontot "tappa" rättigheterna igen.Visual Studio 6 stängs när man lägger till filer
När jag skapar ett nytt projekt, så kan jag skapa filer, men nästa gång jag går in då smäller det, kan inte lägga till filer alls, jag får alltså stänga VS, gå in i utforskaren och ge IUSR_Datornamn rättigheter, något irriterande.
Sen kan jag ibland vilja lägga till filer, detta går oftast inte, VS laddar in några filer och sen bara stängs det ner, jag kan inte göra en uppdatering, utan får sitta och radera filerna och lägga till dem igen.
Om det nu går, får oftast slänga hela projektet och börja om från början.
Tid är pengar som vi utvecklare så väl vet...
Jag har installerat SP5 och SP6, problemet kvarstår ändå.
Just nu så har jag ingen lust att behöva blåsa datorn och installera om allt, även om tanken finns att jag nog blir tvungen att göra det.
Någon som har någon idé på vad man ska göra?
//Anna-Karin Sv: Visual Studio 6 stängs när man lägger till filer
/PelleSv: Visual Studio 6 stängs när man lägger till filer
Vad har IUSR-kontot med VS6 att göra?
Får du något felmeddelande eller skapas någon log-fil för projektet? Eller stängs det bara ner utan förvarning?
/JohanSv:Visual Studio 6 stängs när man lägger till filer
Inte för att jag begriper hur eftersom jag är den enda som använder datorn.
Programmet stängs bara ner, inga felmeddelanden eller något alls, oftast är det när man lägger till filer som det störtdyker.
Jag vet att problemet fanns förut och att SP5 skulle råda bot på det, men trots att jag installerat både SP5 och SP6 så kvarstår problemet.
//Anna-Karin