Vet inte om detta är rätt forum men ... Låter precis som att du inte har rätt codec. Är du säker på att du har installerat rätt codec för de aktuella filmerna? Jag kan rekommendera programmet mplayer. Den har inget GUI, men den spelar upp alla filmer utan codec. Testa hellre VLC Player. Det har också dom flesta codecs inbyggt från början. www.videolan.org Alla spelare behöver codecs. Skillnaden med VLC Player (och MPlayer antar jag) är att dom har många inbyggda i programmet, istället för att plocka dom från Windows. VLC använder inga codec i huvudtaget. Det är klart den använder codecs. "går in i kärnan"? Skulle den helt automagiskt komma på hur filmen är komprimerad? Tack för inläggen. Undrar om den går på codec, kan ju ha fel men endå Codecs är nyckeln för hur en film är komprimerad. Klart den skulle kunna gissa men risken för att den gissar rätt är minimal...Windows Mediaplayer 10
jag har stora problem med denna version (10) av Mediaplayer.
1) Många filmer kan inte spelas upp överhuvudtaget.
2) Här på Pelle Soft kan jag spela upp utbildningsfilmerna med de har inget ljud.
3) Måste jag byta version - hur gör jag i så fall för att avinstallera denna version?
Har förstått att det är en del av XP (prof) som jag kör men det skall gå att avinstallera har
jag läst (men glömt hur).
Jag har laddat hem en codec och det hjälpte till viss del men löste inte ovanstående.Sv: Windows Mediaplayer 10
/JohanSv:Windows Mediaplayer 10
Sv: Windows Mediaplayer 10
ThomasSv: Windows Mediaplayer 10
ThomasSv:Windows Mediaplayer 10
Den går in i kärnan av filmer och spelar upp den
Eftersom den inte använder codec så krävs det att datorn är lite kraftigare Sv: Windows Mediaplayer 10
På http://www.videolan.org/vlc/features.html kan man se en lista på vilka *codecs* den har stöd för.
ThomasSv:Windows Mediaplayer 10
Jag testar VLC.
Om någon vet hur man avinstallerar Mediaplayern skulle det vara intressant att veta.Sv: Windows Mediaplayer 10
Hmm vad är minikraven på VLCSv:Windows Mediaplayer 10
Skulle vara om filmen är helt och fullt rådata att den skulle lyckas, fast å andra sidan skulle filmen bli gigantiskt stor...
Kontentan blir att codecs på ett eller annat sätt är inblandat