Söker en kodeditor, för att programmera asp, som kan dölja/visa innehållet i functions och subs med ett klick på musen. Är trött på att ha en mil med kod att skrolla igenom när mycket av koden är färdiga functions som jag inte behöver se mera. Jag vet inte om Visual Studio.Net är ett alternativ, du kanske är ute efter ett SW/FW-alternativ? Helst ska ju programmet vara gratis. :) Problemet löst. Hittade detta fina program:Editor med dölj/visa functions och subs
Sv: Editor med dölj/visa functions och subs
Hur som helst, i VS.Net kan man använda följande kortkommandon :
CTRL + M CTRL + O : Krymper alla funktioner/enums m m ned till sina definitioner
CTRL + M CTRL + L : Expanderar allt
CTRL + M CTRL + M : Expanderar/krymper det aktuella kodblocket
Det finns ytterligare kortkommandon, men dessa använder jag dagligen. Observera att ovanstående är dubbla kommandon, dvs först trycker man t ex CTRL+M och sedan CTRL+O. Man behöver dock inte släppa CTRL mellan dessa kommandon.
[Edit : Observera att dessa kortkommandon kan skilja sig om man använder en annan defaultinställning. Jag använder Visual Studio 6-schemat eftersom jag kodade VB6 tidigare. Är man ny i VS.Net så använder man antagligen VS.Net-schemat och då kan dessa kommandon möjligen skilja sig från vad jag skrev ovan. Titta i så fall under menyn Edit/Outlining...]Sv:Editor med dölj/visa functions och subs
Jag är inte ute efter ett program fullspäckat med en massa funktioner som jag aldrig använder. Har fram tills nu enbart programmerat ASP i notepad. Det duger gott för mig, men koden blir inte så lätt att överblicka när den blir lång. Ett program som kan dölja/visa funktioner och ev färglägga koden är allt jag behöver.Sv: Editor med dölj/visa functions och subs
http://sourceforge.net/projects/pnotepad/