Jag bara undrar tre saker Jag använder Norton Antivirus 2004 1) McAfee VirusScan Enterprise 8.0.0. 1. 1) Intressant hittils, det mest vanligaste är vad jag vet Norton Antivirus efter har kollat in och diskutterat på skolan. 1) Norton AV + ClamWin ClamWin har jag aldrig hört talas om men efter ett koll på nätet så hittar man lite info om det www.clamwin.com. Då undrar man hur bra är den och uppdateringen när man ska jämföra med ett programvara man får betala för? Vårt företag avråder alltid våra kunder att skaffa Norton för det har visat sig att den ställer till problem om man inte stänger av den när man installerar diverse program, inklusive windows update. 1. Fsecure Internet security 2004 Många har skrivit och sagt att Norton är bra men tar kraft men endå vinner den eller ligger i top när olika tester körs. Carsten. Du får nog skilja på företags och privatpersonsversionerna av AV. Företagsversionerna brukar vara betydligt mer slimmade. Jo det förstårs men jag har faktiskt jobba med både företags versioner och privatpersoners när det gäller Norton och F-secure och det skiljer sig lite på det men dom flesta jag har pratat med gäller privatpersoner och dom kör hemma. ClamWin verkar vara intressant, synd att den inte jobbar i realtid utan man måste scanna filen manuellt och det är ju inte såå bra. AVG 7.0 Free Edition från Grisoft funkar riktigt bra den med... med realtidsskanning och allt... http://www.grisoft.com Kan säga såhär... Virusskaparna själva rekommenderar ungefär i denna ordning: Vi använder NIS 2003, 2005 och AVG. Anledningen till NIS är att de är förinstallerade när jo AVG är en av dom produkter jag har testat och det jag inte gillar med det är att man inte kan ställa in vilken tid den ska kolla igenom burken, det får bli en viss tid på dygnet eller ingen tid alls i gratisversionen. Högerklicka på Scheduler och välj scheduled tasks så kan du ändra intervall.Antivirus program undersökning
1)
Vad har du för Antivirus
2)
Hur kommer det sig att du har just det programmet
3)
Är du nöjd med det (fördelar/nackdelarSv: Antivirus program undersökning
Jag använder det för att jag fick med ett års subscription med datorn som jag köpte.
Nja helt nöjd är jag inte. Visserligen gör den sitt jobb genom att hitta virusen och ett mycket bra jobb att förhindra att virus körs (med nån typ av active protection) MEN det är så otroligt segt. Att söka igenom att en programmerares(min) dator med det programmet tar ca 2 timmar. Helst vill man köra det 1 gång varje vecka men det är SÖLIGT....Sv: Antivirus program undersökning
2) Det är den antiviruslösningen vi har på jobbet och följdaktligen också den jag har på min laptop från jobbet.
3) 100% nöjd. "Tyst" och drar mycket lite resurser. Helt distribuer och konfigureringsbar från central lokation. Jag som användare behöver inte bry mig överhuvudtaget, den bara fungerar och gör sitt jobb.Sv: Antivirus program undersökning
McAfee VirusScan Enterprise 7.1.0
2.
Körde från början Dr. Solomon (eller vad det nu hette) på jobbet någon gång för säkert närmare 10 år sedan, vill minnas att det klassades som det bästa då. Sedan slogs det ihop med McAfee och då var det naturligt att fortsätta med det (då licensen övergick till det). Finns ingen anledning att byta något som fungerar bra.
3.
Fungerar utmärkt, nu har jag aldrig fått virus på min dator så jag vet inte hur det fungerar då, men har även använt det för att scanna användarmappar på en mailserver och där hittade den allt.
/JohanSv:Antivirus program undersökning
Norton Antivirus 2003
2)
Körde 2004 ett tag men det var som nämnts tidigare enormt tungrott så jag grävde fram den gamla 2003:an ur garderoben. Funkar perfekt för min del, Inga virus än så länge, den motar Olle i grind, har satt den till att göra en System scan två nätter i veckan, så då får den gärna puttra på så länge den känner att den behöver. Uppdateringarna sker i bakgrunden, med en liten ruta som poppar upp likt agenten här på Pellesoft och säger att den uppdaterat definitionerna.
3)
Jag vet inte om den har några speciella för- / nackdelar mot andra AV-program. Vi körde Panda Antivirus på jobbet fram till för inte så länge sen. Och det var ju måttligt irriterande att den smällde upp en stor ruta och började scanna inboxen varje gång man öppnade Outlooken innan man kunde tömma sin mail, så ser man till den delen så funkar Norton bättre.Sv: Antivirus program undersökning
Varför just Norton vet jag inte för visst är det bra men många säger också att det tar kraft.
McAfee är väldigt känt antivirus program men ska erkänna att den har inte kommit upp.
F-prot är ett annat program som har kommit upp..Sv: Antivirus program undersökning
2) NAV medföljde datorn. ClamWin har jag lagt till då jag inte litar på sluten mjukvara.
3) Ja, ClamWin har stoppat en del virus som NAV släppte genom.Sv:Antivirus program undersökning
Sv:Antivirus program undersökning
Vi rekommenderar alltid F-secure som hittills alltid fungerat bra och som inte ställer till problem då man installerar program.Sv: Antivirus program undersökning
2. det funkar bäst (för mig iallafall) helt enkelt.
3. jag har inte fått något virus på flera år. Om det nu beror på fsecure eller att jag slutat använda outlook vill jag låta vara osagt, men man kan ju dra en inte allt för vågad slutsats... Hade mcaffee 6 förr, sicken skit, larma alltid för en massa virus som inte fanns + att skiten hängde sig titt som tätt.Sv:Antivirus program undersökning
Betyder det att personer struntar i om det tar kraft bara antivirus är bra, på svenska och enkelt att förstå?Sv: Antivirus program undersökning
Sv:Antivirus program undersökning
Dom undersökningar jag har kollat igenom gäller först och främst versioner till privatpersoner.Sv: Antivirus program undersökning
har testat 2-3 st andra gratis men dom var inte alls bra för skulle man ha något så kostar det.
Får se, kanske överväger att köra enbart ClamWin endåSv:Antivirus program undersökning
Brukar slänga in den på mina kunders datorer om dom inte har något AV...
Själv är jag en Symantec-nerd... har kört Norton sen "urminnes tider"...Sv: Antivirus program undersökning
1: Nod32
2: Kaspersky
3: F-Secure
Norton och McAffee kommer ganska långt ner på listan. AVG kom rätt bra till oxo har jag för mig.
Själv använder jag Symantec AV Corp Ed 9.0, för att jag hade lätt tillgång till det vid installationstillfälle,
sen känner jag mig rätt säker för jag håller koll på vad jag gör på min dator =)Sv: Antivirus program undersökning
man köper hemdatorerna och då får de gå tiden ut eftersom de är förbetalda. Sedan
så blir det för det mesta AVG.
NIS funkar ju bra och så men de är lite tungrodda på lite svagare maskiner. Ställer till lite
problem ibland men de gör sitt jobb bra så därför åker de inte ut mer om de strular förmycket
(oftast beroende på skit bakom tangentbordet) ;-) .
AVG har jag aldig haft några problem med (än). Sv:Antivirus program undersökning
Sv: Antivirus program undersökning