Hej! Du kan köpa dig en .Net Licens för Visual Basic PRO .Net, du har rätt att nergradera dig med licenserna som säljs. Dock får du själv fixa Installations skivan. Kontakta www.linsoft.se, jag tror de fortfarande säljer separata vb6 licenser om du frågar snällt. Hälsa från mig.. Tack för svaren! Kolla på Ebay, finns massor av seriösa säljare av äldre/överskotts programvara oöppnad och oreggad. Hur få tag på licens till VB6Pro?
Är det någon som vet om det går att få tag på licens för Visual Basic 6.0 Professional i dagsläget? Nuförtiden är det bara .Net som existerar på hyllorna. Ska eventuellt ta över förvaltning/utveckling av ett system utvecklat i VB6 som går i en miljö där ".Net" inte är tillämpbar till 100%.
Tacksam för tips!
MVH/ JonasSv: Hur få tag på licens till VB6Pro?
Dock så är jag lite osäker på om Visual Basic .Net finns i en PRO version men finns det så måste du skaffa det för att kunna köra Visual Basic 6.0 PRO
d.v.s
om du skaffar dig Enterprise så måste du har en Enterprise licens
samma med Professional, då du måste skaffa dig en Professional Licens
Om Visual Basic .Net inte finns i en Professional version så vet jag inte riktigt hur det ligger till, men det kan säkert någon som är väl insatt i Microsofts Licens härva.Sv:Hur få tag på licens till VB6Pro?
Sv: Hur få tag på licens till VB6Pro?
Jag tog en kontakt med Microsoft och enligt dem är det OK att nedgradera en .Net-licens till tidigare version. Detta dock förutsatt att du har en viss licensnivå som kund (Select-avtal). Tyvärr finns enbart VB.Net i standard-version, så det blir mest troligt till att köpa en Visual Studio.Net Pro-licens i så fall. Känns lite onödigt då jag bara behöver VB och inte de andra programspråken/verktygen. Ska dock testa Linsoft-spåret. Var tidigare in på deras sajt, men kunde inte hitta något. Nu vet jag dock att det finns andra möjligtheter ;-)
Tack igen!
MVH/ JonasSv:Hur få tag på licens till VB6Pro?