Under studietiden (Systemvetare) köpte jag en licens på Visual Studio .net academic. Det är nog inte så stor skillnad. Däremot får du absolut inte utveckla programvaror för försäljning med din academic-licens. Du måste ha en skarp för det ändamålet. Sen tror jag att academic är en motsvarande enterprise-version, dvs fler funktioner än din standard licens. Tack för svaret, anledningen att skaffa en standard-licens var just det att en studerande-licens inte tillåter kommersiellt bruk, vilket jag antar att en standardlicens tillåter. Om jag inte minns fel får du göra vad du vill med en studentlicens utom att sälja den eller överlåta den... Jag säger då det fy tusan vad kul det skulle vara om man inte får sälja eller överlåta licensen OCH samtidigt inte få sälja sina program Jag vet inte hur du tolkar mig men enligt någon diskussion jag hade med någon för något/några år sedan så tror jag att vi kom fram till att du får sälja det du skapar, käka det, sparka på det men du får inte sälja din licens av vs.net...visual C++ .NET standard
Jag är nu tillbaka på mitt gamla jobb (ekonom) och programmerar på fritiden. Ett program
som jag micklar med kan vara kommersiellt gångbart inom företaget jag arbetar på.
Min fråga är hur stor skillnad det är att använda Visual C++ .NET standard jämfört med
C++-delen i Visual Studio .NET academic.
Programmeringen är på en trivial nivå.
Lasse L.
Sv: visual C++ .NET standard
Finns säkert info på Microsoft vad som skiljer dessa versioner åt mer än just avtalsmässigt. Lycka till!Sv:visual C++ .NET standard
Sv: visual C++ .NET standard
Sv:visual C++ .NET standard
Jag kan förstå säljningen men om det gäller det andra åxå då är det helt åt skogen.Sv: visual C++ .NET standard