Kanske låter skumt men jag är ute efter ett sådant (hittade på namnet) Det första som slår mig är Norton Commander, den fixade att man markerade alla filer och underkataloger, sen kopierade den allt den kunde, och när det var fullt kunde man byta skiva/diskett och fortsätta. mm Windows Commander finns inte längre utan heter Total Commander. Varför inte använda excel. Hmm det var ett annat sätt.Placeringsprogram
Om man har en drös med filer som man som man ska placera i ett antal skivor så vill man få in sp mycket på varje skiva.
Hittils åfr man markera och kolla storleken och hoppas komma så nära maxgränsen som möjligt.'
Nu skulle jag vilja ett program som hjälper mig som säger att detta ska få plats på en CD/DVD skiva i Nero
Har inte lust att programmet flyttar runt filerna utan bara visar i en fil vilka filer som gör att det ligger så bra till som möjligt.Sv: Placeringsprogram
Svara
Sv:Placeringsprogram
Bara för det så poppar Windows Commander upp i skallen också, har för mig det är shareware.Sv: Placeringsprogram
Jag har inte lust att flytta filerna utan vill bara att den ska ge mig en lista som jag helst kan importera på något sätt i Nero.
Simon:
Har kollat in länken och visst är det ett lite bökigt men inte omöjligt, få se vad jag gör helt enkelt.Sv:Placeringsprogram
Sortera filerna i storleksordning med den största först.
Fil1 1000
Fil2 900
Fil3 500
Fil4 200
Fil5 100
Fil6 50
...
Sedan börjar du uppifrån och fyller på. När en fil inte får plats hoppar du över den tills du hittar en som får plats. Sen börjar du om med första filen som inte fick plats för nästa CD
Om vi antar att det får plats 2000 så skulle listan ovan bli så här:
Fil1 1000
Fil2 900
Fil5 100
-----
Fil3 500
Fil4 200
Fil6 50
Kanske inte optimalt men enkelt att implementera som makro om du inte vill göra det för hand.Sv: Placeringsprogram
Jag kan ju få ut info till en Exel ark, få se