Gjorde ett i VB för länge länge sedan fast det krävdes förstås att datorn hade VB runtime i burken. Om programmet startas av din användare så kommer du att kunna stänga av det via CTRL+ALT+DEL. Och det går nog inte att göra nånting åt i XP. Nja i VB så gjorde jag antingen att det inte syntes i systemlistan. I Aktivitetshanteraren (CTRL+ALT+DEL) så kan man välja att se Processor och där kommer programmet alltid att synnas. Sen kan man få Aktivitetshanteraren Alltid överst också. Skriv en drivrutin, en drivrutin kan kapa ctrl+alt+del. Kräver dock admin-rättigheter ;) Är process jag gjorde det fast då var det inget XP OS utan Win98/2000 (Kommer inte ihåg vilket) Windows 98 har bara det som heter Program i Windows XP/2000s Aktivitetshanterare.Låsa datorn program
Det jag söker är följande
en fil (exe filen) (Två kan går bra men då ska den vara där man skriver in vad för lösenord man ska ha)
Den fyller hela skärmen.
Det går inte trycka på windowsknappen eller något annat sätt så man kan stänga ner programet (Ctrl+Alt+Del)
En ruta i där man skriver lösenordet och en knapp där man klickar när det är klart.
De har spärrat XP:s låsa datorn funktion och det betyder att man måste logga ut för att hindra personer att använda mitt konto men detta gör även att vem som helst kan ta datorn om man nu bara är borta i några minuter.
Kanske redan finns ett sådant program fast vet inte riktigt vad man ska söka.
Det går även att programmera men har inte programmet på länge inom program programmering och då i VB och lite i VB.NET.
Detta betyder ju att datorn måste ha runtime eller Framework.
Kanske något i C/C++Sv: Låsa datorn program
ThomasSv:Låsa datorn program
Samt så gjorde jag att programmet ALLTID var överst så allt hamnade där bak :DSv: Låsa datorn program
ThomasSv:Låsa datorn program
Sv: Låsa datorn program
Sv:Låsa datorn program
Det du försöker göra går helt enkelt inte så länge du inte har tillgång till adminkontot. Och har du det så kan du lika väl låsa datorn "på riktigt"?
Däremot kan jag tänka mig en ful lösning. Du sätter fönstret alltid överst och maximerat. Stängs programmet av Windows så startar du helt enkelt upp en ny instans av det.
Borde bara tillräckligt för det problemet du försöker lösa.
Thomas