Jag delar min dator hemma med andra i familjen och vi har separata konton. Vi växlar bara användare utan att logga ut och använder viloläge när datorn inte används. Tyvärr ställer det till det för Messenger: Börja med att bocka ur "Tillåt automatisk inloggning vid anslutning till Internet" på datorn hemma så ingen annan går in på ditt konto. Eller så kan du mha registret inaktivera "Växla användare" enl. www.winguides.com/registry/display.php/973// så att du måste logga ut! > <b>Vi växlar bara användare utan att logga ut</b> >Eftersom att du bara växlar till en annan användare och inte loggar ur så ligger din Windowsinloggning kvar och då gör Messengar helt rätt, låter dig vara online. >> <b>Eftersom att du bara växlar till en annan användare och inte loggar ur så ligger din Windowsinloggning kvar och då gör Messengar helt rätt, låter dig vara online.</b> <B>Det finns väl någon inställning som säger offline efter X antal minuter. Borde fungera även med Fast User Switching.</B>Windows Messenger och flera användare
1. När någon annan använder datorn så visar Messenger att jag är online.
2. Om jag är inloggad på jobbet och någon startar datorn hemma blir jag utloggad.
Det senare är inget stort problem eftersom det bara är att logga in igen men det första är ganska irriterande.
Är detta något man kan göra något åt? Är det fixat i nyare versioner av Messenger?Sv: Windows Messenger och flera användare
Sv: Windows Messenger och flera användare
> <b>1. När någon annan använder datorn så visar Messenger att jag är online.</b>
Eftersom att du bara växlar till en annan användare och inte loggar ur så ligger din Windowsinloggning kvar och då gör Messengar helt rätt, låter dig vara online.Sv:Windows Messenger och flera användare
Mja, online är väl OK men den borde ju visa mig som ej vid datorn eller nåt eftersom mitt skrivbord inte ens är synligt.
>Börja med att bocka ur "Tillåt automatisk inloggning vid anslutning till Internet" på datorn hemma så ingen annan går in på ditt konto.
Låter som en möjlighet. Innebär det att jag inte loggas in igen efter att datorn varit i viloläge? (Har inget sånt val i min version så jag kan inte kolla just nu)
>Eller så kan du mha registret inaktivera "Växla användare"
Eller kanske inaktivera MSN :-)Sv: Windows Messenger och flera användare
> <b>Mja, online är väl OK men den borde ju visa mig som ej vid datorn eller nåt eftersom mitt skrivbord inte ens är synligt.</b>
Det finns väl någon inställning som säger offline efter X antal minuter. Borde fungera även med Fast User Switching.Sv:Windows Messenger och flera användare
Jepp, funkar fint... i alla fall för oss. Frugan och jag har separata användarkonton som vi växlar mellan... och hon blir "Away" efter ca 10 minuter(standardinställning)...