Har ett mycket irriterande problem: Jag har lyckats lokalisera till att det har med strömmar från protokollet mms:// att göra...Web-TV och Web-radio vägrar spela i Windows Media Player
På min arbetsplats:
Här kan jag spela webradio, men inte web-TV (typ SVT's lagrade avsnitt av diverse program).
På min hemdator:
Här kan jag spela upp varken radio eller TV.
Att spela upp i REAL-format är inget alternativ eftersom vissa sändningar endast görs för WMP.
Felmeddelandet:
"...kan inte spela upp filen eftersom inget protokoll för dataströmmar har angetts..."
På min arbetsplats, där jag sitter bakom brandvägg (ej proxy), är alla inställningar för dataströmmar utgråade [Verktyg - Alternativ - Nätverk].
Hemma kan jag göra inställningar, men efter att ha följt de råd som givits på vissa forum, så tror jag inte att problemet ligger där.
Är det någon som har något inflik i dels hur jag kan få tillgång till att göra Nätverksinställningarna på min arbetsdator och dels vilka inställningar som gäller eller vad som måste göras för att WMP skall kunna spela upp TV och radio på webben (.asx)...?Sv: Web-TV och Web-radio vägrar spela i Windows Media Player
Några idéer?