Jag har egentligen inte så mycket konkret att komma med, men jag tycker att du ska köra med ett flashprogram på servern som klientprogram, så att man kan spela direkt på hemsidan. Det borde inte vara speciellt svårt. En TCP-server, man får komma på ett bra protokoll. I vilket sammanhang ska det användas? På webben (på hemsida alltså)? Laddas ner? Ska vem som helst kunna köra server?Egen Schackserver
Hej,
Sutit och funderat hur länge som helst känns det som. Men nu frågar jag er på Pellesoft vad ni tycker om detta.
Funderar på att skapa en egen schackserver. Typ med mjukvara samt klient program.
Är det något som ni här har kunskap om?
I så fall undrar jag lite hur mycket det kan kosta att ta fram något på ett enklare sätt.
Hoppas på synpunkter!
PS: Ni kan väl schack?Sv: Egen Schackserver
ThomasSv: Egen Schackserver
Lite inloggningsrättigheter. En normalbegåvad programmerare borde kunna klara det på en vecka.Sv: Egen Schackserver
Om du ska köra på webben röstar jag för ajax; ta en titt på atlas.asp.net isf.
Om det är så att man ska ladda ner något program så röstar jag nog nästan för webservices.Sv:Egen Schackserver
Tanken är att starta en schackklubb på webben med eget interface möjligtvis.
Är det ingen som har efarenhet att göra ett schackprogram som spelas mellan 2 spelare.
Samt lägga in att medlemmar kan titta på partierna som spelas på serven.
Är det någon som är kanon intresserad hör av er på min epost adress. lelle@botream.nu