Jag har precis uppgraderat till IE7 och efter det så är typsnitten på många siter "suddiga" inklusive här på PelleSoft. Någon annan som upplevt detta? Skall man gå in i Tools/Options och sätta ett annat typsnitt för att få det att se bra ut? Troligtvis har du aktiverat ClearType. Du kan sätta det globalt för Windows i Egenskaper för bildskärm - Effekter. Men jag har för mig att just IE7 har en egen inställning för det också, men eftersom jag inte har IE7 själv så kan jag inte säga vart man ställer in det. Kör med IE7 allt ser bra ut på PelleSoft.utom en litten liten sak. "Sök på" öppen i menyn är texten i dropdownen lite för stor eller dropdownen lite förliten för texten. Jag har inte aktiverat ClearType, så tydligen är detta default och nu ser det bättre ut. Dock om jag använder CTRL+mousewheel för att minska fonten så ser det fortfarande suddigt ut, men en klar förbättring jämfört med ClearType. <b>Är ClearType-funktionen menad för CRT-skärmar eller varför döper man en funktion till CLEARType när den försämrar läsbarheten?</b>IE7 - suddig font?
Sv: IE7 - suddig font?
Edit: På http://ieblog.members.winisp.net/images/ct-inetcpl.jpg så kan du se var inställningen finns.
ThomasSv:IE7 - suddig font?
Sv: IE7 - suddig font?
Är ClearType-funktionen menad för CRT-skärmar eller varför döper man en funktion till CLEARType när den försämrar läsbarheten? :-)
Joakim : Jag har samma problem med "Sök på"-combon.
Tack för lösningen.Sv:IE7 - suddig font?
Som jag har förstått det så är den till för TFT-skärmar. Dock tycker jag att texten blir skönare att titta på, på min 100 år gamla CRT-skärm.
Sitter jag vid andra datorer (med nyare CRT-skärmar) så reagerar jag dock inte på att dom har ClearType avslaget.
Thomas