Hej. Vad menar du med "IMAP katalog"? Vad kommer den från för mailserver? Ligger alla mail i egna filer? Ligger de i klartext? Vad har du bytt till för mailserver? Hej. Jag känner tyvärr inte till något sätt att lösa det direkt... När det gäller kalender och kontakter tror jag att formatet är specifikt för MDaemon och det kan kanske bli lite svårt att hitta verktyg som fixar det. För mail *borde* det gå att kopiera mail-filerna till en annan mailserver som läser mail på samma sätt (har tyvärr inget bra förslag på server).öppna IMAP katalog
Jag har en IMAP katalog lokalt på min dator. Hur kan jag öppna innehållet och få läsbart data? Går det att importera till Thunderbird på något sätt? Jag skulle verkligen behöva få fram vissa mail som finns i katalogen. Har just bytt mail server och detta är backupen...
/PhilipSv: öppna IMAP katalog
/JohanSv:öppna IMAP katalog
Mailservern har varit MDaemon, och varje användare har en egen katalog i filsystemet. Min katalog i systemet kunde således heta "Philip Hatt" . I den katalogen finns den mappstruktur jag skapat ex. contacts.IMAP, calendar.IMAP, send-items.IMAP. Direkt i roten av katalogen finns ett antal filer med ändelsen .msg. Jag antar att det är inkorgen. vad jag nu vill, är att kunna läsa min gamla katalog, och bläddra runt i den, precis som om den fortfarande vore på mailservern.
/PhilipSv: öppna IMAP katalog
Ett annat sätt att lösa det på är att installera MDaemon igen (demoversionen kanske) och hämta till sig allt man behöver.
/Johan