Kör för närvaro AVG men är inte 100% at den är bra och kanske ska testa något nytt frågan är vad. <b>Kör för närvaro AVG men är inte 100% at den är bra</b> Det är ju det som är problemet att man inte vet ;) Det går ju iofs även i AVG Free att schemalägga viruskollen så att den startar under en viss timme under dagen, t ex mellan 08.00 och 08.59... men det går ju inte att schemalägga den att starta exakt vid t ex 08.27... fast spelar det egentligen någon roll? Om den är gratis och man är nöjd så är det ju bara en mycket liten motprestation Frågan är <b>Om jag utvecklat ett gratisprogram så skulle jag oxså vilja veta hur många som 1. Det jag kommer att tänka på är utskick av erbjudanden t.ex Sedan är det ju <b>Det är inte värre än att du går in på t.ex Siba och köper en sak med garanti</b> >Det går ju iofs även i AVG Free att schemalägga viruskollen så att den startar under en viss timme under dagen, t ex mellan 08.00 och 08.59... men det går ju inte att schemalägga den att starta exakt vid t ex 08.27... > <b>Avast tycker jag är ok den med... </b> <b>Jo det går att ställa in att kontrollen ska starta 08:27, nedladdninig av uppdateringar ställer man in mellan två klockslag däremot.</b> <b>En trevlig sak med Avast är att den fungerar med Windows Vista.</b> >Brukar dock slänga in AVG på mina kunders datorer då de ej vill köpa ett antivirusprogram... Mina företagskunder har antingen en säkerhetslösning redan eller också så säljer jag en till dom. > <b>...vilket även AVG gör numera:</b> Jag laddade ner något program också, hittade det via Bästa antivirusprogram 2021Gratis Antivirus program för windows
Vad kör ni för antivirus program som är gratis?
Kom tänka på detta när jag läste "Gratis antivirus från America Online och Kaspersky" på IDG.
Fast det verkar som man får en hel del reklam så det programmet kanske inte är så bra :)Sv: Gratis Antivirus program för windows
Hur ska du veta att något annat program är bättre än AVG?
Hur som helst så använder jag Avast (http://www.avast.com) själv och är mycket nöjd med den.
ThomasSv:Gratis Antivirus program för windows
En sak som jag inte gillar med AVG är att det inte går att sätta vilken tid den ska kolla igenom datorn.
För att få den funktionen så måste man betala för den verkar det som.
Hmm avast! 4 Home Edition ser intressant ut.Sv: Gratis Antivirus program för windows
Jag tycker AVG Free funkar rätt ok... numera... Tidigare hade dom en lite tokig uppdateringsfunktion men dom ändrade den i version 7.
Avast tycker jag är ok den med...
Det enda som jag tycker är "dåligt" med den är att den måste registreras för att man skall få uppdateringar och att den ska funka i mer än 60 dagar...Sv:Gratis Antivirus program för windows
för att få uppdateringar.
Om jag utvecklat ett gratisprogram så skulle jag oxså vilja veta hur många som
kör den särskilt efter uppdateringar.Sv: Gratis Antivirus program för windows
Är gratis antivirus lika bra som de som kostar??
Vilken skala ligger de som är gratisSv: Gratis Antivirus program för windows
kör den särskilt efter uppdateringar.</b>
Fast nu är ju inte det fallet... ALWIL (Precis som Grisoft) utvecklar ju andra versioner än gratisversionen. Tycker folk om gratisversionen så är ju chansen ganska stor att dom köper den fulla versionen.
[1] Varför vill dom ha koll på <b>vem</b> som använder gratisversionen? (namn, e-postadress osv)
[2] Varför gör dom inte som Grisoft(AVG) som av statistiska skäl registrerar hur många uppdateringar som laddas ned utan att användaren behöver bry sig om det?
Ett bra alternativ till de ovan nämnda är "AntiVir PE Classic"... Har i vissa tester fått bättre placering än de två andra... (Finns på http://www.free-av.com/)
ps. Märk att jag skrev "dåligt" inom citationstecken... ds.
<b>Är gratis antivirus lika bra som de som kostar?? </b>
Kollar man i tester av antivirusprogram där man har med både gratis och kommersiella programvaror så brukar de tre nämnda komma ganska högt på listorna (Ofta Top10). Det beror ju förståss på vad man menar med bra... om det är funktionen att plocka bort skräp, användarvänlighet, uppdateringar osv... men att gratisalternativ generellt skulle vara sämre än kommersiella stämmer inte.Sv:Gratis Antivirus program för windows
upp till var och en om de skriver relevanta namn och annat som krävs.
Gillar jag ett program så registrerar jag mig och ser inget hinder i att lämna uppgifter.
Det är inte värre än att du går in på t.ex Siba och köper en sak med garanti,
där kräver de att man uppger till och med Namn, adress och personummer
för att garantin ska gälla vilket är helt fel av dem.
2. Vet ej.Sv: Gratis Antivirus program för windows
...och nyckelordet var just KÖPER... ;)
Vi pratar ju faktiskt om gratisprodukter...
Tänk dig att det på OKQ8 står en kartong vid kassan med texten "Varsågod, ta ett exemplar" innehållandes t ex någon reklampryl... en fönsterskrapa, ett provexemplar på spolarvätska eller nåt. Inte tror jag personalen i så fall kräver att du skriver ner ditt namn och adress för att få använda den.Sv:Gratis Antivirus program för windows
Jo det går att ställa in att kontrollen ska starta 08:27, nedladdninig av uppdateringar ställer man in mellan två klockslag däremot.Sv:Gratis Antivirus program för windows
En trevlig sak med Avast är att den fungerar med Windows Vista.Sv: Gratis Antivirus program för windows
Ah, där ser man... ;)
Använder inte personligen AVG utan Norton (av ohejdad vana). Brukar dock slänga in AVG på mina kunders datorer då de ej vill köpa ett antivirusprogram...Sv: Gratis Antivirus program för windows
...vilket även AVG gör numera:
<info>
<b>GRISOFT AVG Protection Available for Users of Windows Vista Beta 2</b>
Bug Fix in public test version of Windows Vista operating system now allows users to install AVG Anti-Virus products.
Läs mer på http://www.grisoft.com/doc/31753/lng/us/tpl/tpl01
</info>Sv:Gratis Antivirus program för windows
Ok, lite oschysst kanske om inte dina kunder är privatpersoner. Är inte säker i AVG-fallet men gratisversioner brukar väl bara vara till för just privatpersoner.Sv: Gratis Antivirus program för windows
Sv:Gratis Antivirus program för windows
Ah, trevligt. Inget jag hade koll på. När jag installerade Windows Vista förra gången för några månader sedan så var det väldigt tunnt med antivirus för Vista. Kul att se att tillverkarna håller på att uppdatera sina produkter.
Själv brukar jag köra McAfee i företagsversionen, får nog bli det igen när Windows Vista är släppt skarpt.Sv: Gratis Antivirus program för windows