Har upptäckt ett lite oroväckande problem med IE7 RC1. Har en stor gammal webbplats som tuffat på rätt länge nu och funkar utan större problem i alla webbläsare, fram tills nu då. Gör du en post så kan du skriva Lösningen måste fungera på likande sätt som min javascriptkod ovan så den första lösningen fungerar inte. IE 7 problem med gammal site
Den är som sagt gammal och uppbyggd i frames som vars innehåll styrs med Javascript.
Om man nu kör inloggningen på den sidan så ska den ladda om en del av dessa frames men istället för det så komme allt nytt innehåll upp i separata fönster vilket resulterar i 4 olika IE-fönster, ytterst irriterande.
Koden som kör detta ser ut så här
parent.frames["main"].location = "/login/startlogin.asp"
parent.frames["menu"].location = "/login/menulogin.asp"
...
Jag har försökt hitta om IE7 har problem med detta men inte hittat nåt, nån som kan hjälpa till med information på hur jag löser detta problem.
Min största aggression i detta ligger i att det funkar i alla andra webbläsare.Sv: IE 7 problem med gammal site
<form action="/login/startlogin.asp" method="post" target="main">
och i fallet du har nu
parent.main.location.href = "/login/startlogin.asp"
parent.menu.location.href = "/login/menulogin.asp"
Det ska fungera i IE7Sv:IE 7 problem med gammal site
Den andra lösningen som då ersätter de kodrader jag har idag ger tyvärr upphov till samma problem, en massa fönster.