Jag försökte uppgradera två gånger igår från Windows XP Pro till Vista (Ultimate) men båda gånger hängde den sig under den sista av de fem faserna. Första gången väntade jag en timme innan jag bootade om, och andra gången lät jag den gå över natten men den var ändå inte klar. Muspekaren hade dessutom frusit fast så det var nog en hängning. Hade samma problem så jag installerade direkt från skivan och blåste min xp-installation. Men med vetskapen av vad jag vet nu (se inlägget ovan rörande .net 2003) så kommer jag troligen att backa tillbaks till xp igen. Som utvecklare med flera miljöer behövs flera installationer av visual studio .net Hej, jag rekommenderar att du installerar kör en clean install då det ofta kan bli problem vid uppgradering. Vad jag läst rekommenderar även microsoft (enskilda anställda) clean install då det ofta lämnas kvar mycket "skräpfiler" vid uppgradering. Jag har två hårddiskar i datorn varav den ena har dött, så fort jag bytt ut den på garantin så får det nog bli dual boot ett tag verkar det som. Tack för synpunkterna... Det är väl så med Vista att den är känsligare vad gäller drivrutiner, och att det inte finns drivrutiner till allt. Bl.a. hörde jag att de med Nforce2-moderkort inte kan köra Vista eftersom det saknas drivrutiner som passar (just nu). Alltså, en bra idé är att först kolla upp om ens hårdvara är kompatibelt med Vista. Det borde gå att hitta info om det nånstans på webben.. :) Jag har kört Windows Vista Upgrade Advisor och har avinstallerat det som den krävde (Daemon Tools, McAfee (thank god, skönt att bli av med den skiten), Nero m m). Sedan hade den synpunkter på Visual Studio (!) och MS SQL Server (!), men det borde väl inte orsakat hängningarna. Kan inflikandes säga att jag precis blåste bort vista och kommer ligga kvar på xp ett bra tag till, ungefär så länge att alla vs.net 2003 projekt i alla fall fasats ut eller uppgraderats till 2005 :(Problem vid uppgradering från XP Pro
Någon som har några tips? Råkat ut för samma sak?
Den goda nyheten är att båda gångerna så återställde den mitt gamla OS helt felfritt! Tack för det televerket...eeh...Microsoft.Sv: Problem vid uppgradering från XP Pro
Sv: Problem vid uppgradering från XP Pro
Du bör göra en backup eller ghost för snabb återställning utifall något går fel, inte säkert att återställningen går lika smärtfritt nästa gång..
Själv har jag gått tillbaka till xp då vissa program vi använder i skolan inte ville sig väl i vista.Sv:Problem vid uppgradering från XP Pro
Sv: Problem vid uppgradering från XP Pro
Sv:Problem vid uppgradering från XP Pro
Den klagade även på ljudkortet, men den hävdade att ljudet bara inte skulle fungera, det skulle gå att installera ändå.Blåste min Vista..