Då skall du tänka dig för lite. Det är inte helt trivialt att lösa detta för iis7 stöder inte frontpage server extension som används för att nå de virtuella katalogerna. I 2005:an används ju som bekant den egna webbservern cassini. Jag löste problemet med att använda en virtuell server med xp för att ansluta mot, men känner att det här är inte den bästa lösningen precis. Det ska nog gå att öppna webbprojektet som ett vanligt projekt har jag för mig, sedan ställer man att man vill debugga en webbserver istället. Då accessar man filerna via filsystemet och debuggar som vanligt Nej det går inte. > VS2005 klarar av att tricksa ungefär så där med IIS7 för att fortsätta jobba mot IISn om man vill. Men VS2003 går inte med på det. Vägra uppdatera.Info: Visual Studio .Net 2002 eller 2003 på Vista
Ni kan läsa mer om detta här
http://msdn2.microsoft.com/en-us/vstudio/aa948853.aspxSv: Info: Visual Studio .Net 2002 eller 2003 på Vista
Sv:Info: Visual Studio .Net 2002 eller 2003 på Vista
VS2005 klarar av att tricksa ungefär så där med IIS7 för att fortsätta jobba mot IISn om man vill. Men VS2003 går inte med på det.Sv: Info: Visual Studio .Net 2002 eller 2003 på Vista
Jag vill minnas att jag fick göra precis exakt så pga. att webbprojekt-varianten i vs.net 2003 inte klarade av mappnamnen som subversion körde med. Gick jättebra..? Skulle möjligtvis vara om debuggningen i iis 7 inte gillade vs.net 2003 isf...Sv:Info: Visual Studio .Net 2002 eller 2003 på Vista
Sådan skit att det inte går använda moderna program.
För Microsoft Visual Studio 2003 måste väll ändå klassas som modernt program?
Körde VB1.0 onär det kom och har hängt med alla versioner sedan dess och de hade inga problem.
Kör fortfarande "gamla" VB6.0 då det finns massor utvecklat i den miljön. När .net kom blev det inte före VS2003.
Inte ska massa program utvecklade i den miljön tvingas konverteras eller att tvingas uppgradera till VS2005 bara för att köra Vista?
Fullt fungerande system utvecklade i 2003, ska man säga till kunden,
-Kul du måste uppgradera, kostar hmmm. Mervärde hmmm
-Jo det blir modernare !!!!
Nu har jag själv både VS2003 och VS2005 men kommer fortsätta köra XP Pro
(hade varit kul med lite nytt men inte till priset att behöva flera instalaltioner av OS:et)
Kass, men är man så stor som MS så kan man göra hur man vill.
/Roland