Fråga vilken version man ska ha. Vista Business är den "lägsta" versionen som har IIS och den som brukar sägas motsvara XP Pro. Vill du har det där lilla extra lullullet också så är det Ultimate du ska ha. <b>Utveckla med VS 2003 och 2005 samt med gamla asp.</b> Kör Vista Enterprise själv och den är väl som jag har förstått i princip samma version som business, fast med lite högre säkerhetsnivå (krypteringsfunktioner osv). Tackar för bra info.Vilken modell ska man ha?
Har sett att nu finns massa olika modeller av Vista vilket gjort mig lite förvirrad.
Kör XP Pro idag eftersom jag utvecklar och behöver IIS
Funderar på att skaffa Vista men fattar inte vilken version man ska ha för proffesionelt bruk. Alltså med vettig säkerhet och kunna utveckla webblösningar.
Utveckla med VS 2003 och 2005 samt med gamla asp.
Vad ska jag välja?
Tacksam för hjälp.
mvh RolandSv: Vilken modell ska man ha?
Här har du en bra sammanfattning över skillnaderna mellan alla versioner:
http://www.winsupersite.com/reviews/winvista_02.aspSv: Vilken modell ska man ha?
Det finns väl inte stöd för VS2003 i Vista? Postade inte Pelle något om att det inte gick så bra att utveckal ASP.NET i VS2003 på Vista?
Edit: [Info: Visual Studio .Net 2002 eller 2003 på Vista]
/JohanSv: Vilken modell ska man ha?
Denna version tror jag dock inte att det går att köra som privatperson utan måste gå genom speciella avtal som du endast får som större företagare eller skola. Sv:Vilken modell ska man ha?
Trist att stöd för VS2003 saknas då många fortfarande har system som ej uppgraderats.
mvh Roland