Jag har precis blivit med en Dell Dimension 3100 och har efter att ha kört Windows Vista Upgrade Advisor har jag konstaterat att det integrerade grafikkortet inte (föga förvånande) kommer att klara Windows Vista. Tyvärr finns varken anslutningar för AGP eller PCI Express (x16) på moderkortet. Ingen PCI-e ELLER AGP och ändå kan du köra Vista?? Hur går det till utan att datorn blir segare än en dynghög?? Nej, grejen är ju just det att det INTE kommer att fungera. Om du verkligen inte har PCI-express eller AGP port kan det vara värt att titta på PCI kort med ex Radeon X600 och 256 MB minne. De ger inte monster prestanda men det bör räcka till Vista och lite till. Såg för ett tag sedan att det skulle komma Radeon kort i X1*** serien till PCI men har inte sett dessa. Pröva att söka på ex pricerunner.Grafikkort som klarar Windows Vista
Det enda som finns att ansluta ett nytt grafikkort i är vanliga PCI-anslutningar.
Någon som känner till hur bra prestanda PCI-grafikkort har?
Någon som vet ett PCI-grafikkort som klarar Vista?Sv: Grafikkort som klarar Windows Vista
Det inbyggda grafikkortet hackar rätt ordentligt när man försöker spela spel.Sv:Grafikkort som klarar Windows Vista
Sv: Grafikkort som klarar Windows Vista
Frågan är ju om det kommer att fungera med ett PCI-grafikkort.Sv: Grafikkort som klarar Windows Vista
Själv har jag ett Geforce 6600 kort med 256MB minne och det flyter på bra.