Hej på er (igen)!! Kolla att frontpage server extension är installerad. Frontpage och Interdev samt VS.Net använder den för att arbeta med filerna till och från servern. Jag har installerat och installerat om den (från Visual InterDevs BackOffice samt Windows XP installationsprogram) men funkar inte ändå.. Samma sak med IIS (trots att den funkar super) Nåt klingar i bakhuvudet att om rättigheterna i iis skall fungera måste det vara NTFS - så prova att konvertera även D: Nu har jag gjort det och det funkar ändå inte.. :( Neeej! Det funkar fortfarande inte, och jag installerade om VS OCH Frontpage Server Extensions... Om du inte gjort - prova avinstallera själva iis:en med , blås katalogerna (inetpub/wwwroot) och installera om igen - och se om rättigheterna hoppar igång. InterDev
Jag har tidigare haft problem med bla IIS, men här kommer ett problem "till":
Jag har nu installerat om datorn IGEN och har nu följande:
Windows XP Professional på en NTFS-partition (c: är NTFS, d: är FAT32 - måste jag kanske konvertera den också?), SP 2
IIS funkar nu (äntligen) och localhost visar det den ska!
MEN!
När jag startar InterDev och ska skapa ett nytt projekt så kan den inte komma åt servern!!!! Som sagt, IIS funkar och allt var frid o fröjd - trodde jag!
Vad är fel?? Måste jag konvertera d: också (eftersom InterDev o projekten ligger på d:) eller är det nåt med rättigheter, eller är det båda två???
Tack på förhand,
SusanneSv: InterDev
Sv:InterDev
Brorsan var här förut o sa att man var tvungen att manuellt lägga in en virtuell server i FTProot.. det funkade inte så han provade i wwwroot också, funkar fortfarande inte...
förstår inte vad som är fel!! Ska jag avinstallera och ta bort hela Visual Studio och försöka igen??? Sv: InterDev
Du kan ju snabbt testa det genom att lägga projektfilerna på c: och peka om iis:en dit så ser du om du behöver göra denna ändring.Sv:InterDev
Allt är NTFS och nu känns allt bara så hopplöst!! Jag har verkligen ingen aning alls om vad det kan vara!!
Ska installera om InterDev och dess bifiler IGEN och hoppas på att det löser sig... :(Sv: InterDev
Blääää
Rättigheterna hoppas jag är rätt, har allt utom tillgång till scriptkällorna under "Arbetskatalog" i IISenSv:InterDev