Halloj. En fingervisning kanske: Kan det ha med minnet att göra? Tror inte det är minnesfel, det sitter 2 Gig i burken och ett gäng ledigt på hårddisken. Det var intå så jag menade. Ser nu att jag var lite otydlig...Photoshop kan inte öppna filer?
Jag har haft Photoshop installerat under en längre tid på datorn (CS2).
Nu har jag märkt att jag inte kan öppna filer. När jag väljer Arkiv-Öppna
så låser sig hela photoshop och man måste stänga det i Aktivitetshanteraren.
Jag misstänker att det är något i Windows som orsakar detta då jag avinstallerat
kör Registry Mechanic och sen installerat om det igen, men med samma problem.
Någon som varit med om detta eller liknande och som kanske har en lösning
eller någon fingervisning??
M V H
JohannesSv: Photoshop kan inte öppna filer?
Jag vet att Photoshop brukar kräva rätt mycket minne. Har själv haft liknande problem med min Photoshop 6 hemma då jag inte kan öppna stora filer, men jag fick ett felmeddelande som sa just att det var för lite minne.
Tyvärr har jag inte så mycket utrymme på datorn för att kunna tilldela den mer, och är inte heller så haj på hur man gör det i s f, men jag vet att jag har sett det tidigare.Sv:Photoshop kan inte öppna filer?
Jag minns att jag haft samma fel innan, kommer bara inte på hur det var jag gjorde.Sv: Photoshop kan inte öppna filer?
Jag har för mig att jag har sett att man kan TILLDELA Photoshop en mängd minne som den får lov att använda - någon egenskap någon stans - oavsett hur mycket som finns på hårddisken.
Men jag kan mycket väl ha fel, jag bara spånar. Och det är mycket sannolikt att det inte är det som är problemet.
Om du inte har löst problemet än så kan du kanske söka/posta i forumet på http://www.webdesignskolan.com. De har ett forum som är helt tillägnat photoshop.