Jag installerade Windows Vista på en primär partition som var på skild hårdskiva som innehöll Enda sättet att få tillbaka XPs boot manager efter att man installerat Vista, är att köra XP recovery console genom att boota från XP-skivan. När välkomstskärmen visas, tryck R för att starta Recovery Console. Japp,Windows XP / Vista dualboot
Master Boot Record. Tidigare hade jag Windows XP Home på den skivan. Från MBR på Windows XP
Home fanns ett val till Windows XP Professional som fanns på en till skild hårdskiva.
När jag sedan formaterade C: för Windows Vista försvann ju hela MBR och de gamla boot.ini systemet.
Vista använder en ny bootmanager och nu hittas inte Windows XP pro mera vid bootup.
Jag laddade ner VistaBootPro med vars hjälp jag fick Windows Legacy Drive installerad vilken skulle
fungera som en laddare till Windows XP Pro, men när jag sedan i bootmenyn valde detta alternativ
blev screenen bara svart.
Undrar om någon annan stött på något liknande?
Vad är bästa sättet att återfå Windows XP boot om man råkat förstöra
boot.ini filerna och Master Boot record för den primära boot hårdskivan. Sv: Windows XP / Vista dualboot
Jag föreslår att du söker på nätet hur du ska göra.Sv:Windows XP / Vista dualboot
Så läste jag också att det är ett sett, men jag är rädd
att hela Vistas bootloader skiter på sig med samma då också.
Vistan är ju nog egentligen ganska trevlig :)