Hej, Eftersom VS2005 är det enda som supportas på Vista kan man gissa att det fungerar. Har sett i tidigare diskussioner att det är problem med ASP.NET utveckling i VS2003 mot IIS i Vista. Ja, det fungerar bra men du måste installera Visual Studio SP1 och en hotfix till den för Vista. Den är dock, vad jag vet, ännu i betastadiet, men det fungerar. Finns vissa saker som bråkar lite, men det är bara grafiska småsaker... Tackar för svaren! Ok, kom ihåg att du bara frågade om 2005. 2003 har jag läst ska gå att få att fungera, men allt jag skrev gäller för 2005. Men det är ingen idé att försöka med 2003 mer, gammal teknik ;) Nej, det får väl bli 2005:an.......man vill ju "vara med i matchen."....:) Nu finns "den riktiga" uppgraderingen till VS2005 tillgänglig. Om jag inte minns fel så kan du öppna 2003-solutions direkt i 2005, och då drar konverteringsguiden igång automatiskt då den känner av att solutionfilen är gammal. Det låter ju bra, ska bli spännande att se om det funkar.....:)Visual Studio på Vista
Jag tänkte köpa en bärbar dator snart och sitter o funderar på om jag ska välja Vista eller inte.
Man har ju hört att det finns en hel del program som inte funkar så bra.
Som jag har fattat det så finns IIS på Vista Premium Edition, men är det någon som vet om Visual Studio 2003 och 2005 fungerar på Vista? Eller tillhör det ett av alla program som "buggar ur"?
/JockeSv: Visual Studio på Vista
/JohanSv: Visual Studio på Vista
Sv:Visual Studio på Vista
<b>Ja, det fungerar bra men du måste installera Visual Studio SP1 och en hotfix till den för Vista</b>
Menar du för 2003, eller gäller det även för 2005?
/JcokeSv: Visual Studio på Vista
Men då har jag en fråga till:
Jag har en del solution-filer för 2003. Kan man öppna dom i 2005 och programmera på "gammalt" sätt.
Eller krävs det att man aktivt migrerar sin applikation?
Kort sagt, vad behöver jag göra för att fortsättta utveckla mina 2003-applikaitoner i 2005?
/JockeSv:Visual Studio på Vista
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=90E2942D-3AD1-4873-A2EE-4ACC0AACE5B6&displaylang=en
/JohanSv: Visual Studio på Vista
Tackar för era svar!!
/Jocke