Ursäkta om jag postar i fel grupp av forum, men hittade inte mobila tjänster :) Nej det är inte svårt alls. Ibland blir man fundersam hur seriösa frågeställarna är. Men så är detta oxå det enda forumet i världen, som inte skickar ett mail när man fått svar (gratis).SMS program?
Jag jobbar på ett mindre företag där vi har 4 st som är servicetekniker. Dessa tekniker är till största delen ute på "fältet" och repererar/servrar datorprodukter. Jag har som en del av min arbetsuppgift att kontrollera att alla tekniker får informationen och att deras jobb är utfört.
Det jag letar efter är ett mycket enkelt program som har en lista på dessa 4 teknikers mobilnummer, varje dag låt säga 15:00 ska ett SMS skickas ut till dem, där får gärna vara ett fält till brevid telefonummret, "status".
När SMS:et är skickat måste teknikern skicka tillbaka "OK", då ska programmet själv ändra teknikerns (telefonnummret) status fält till "Respons OK", om inte inte teknikern skickat tillbaka ska det stå "Not respond yet".
Vi skickar idag SMS via ett enkelt program i datorn med hjälp av en extern mobiltelefon, det funkar utmärkt (floAt's Mobile Agent).
http://fma.sourceforge.net/resources/docs/newbie_guide.htm
Någon som vet om det är svårt att själv koda och läsa av vad som kommer in i COM porten i datorn från telefonen?Sv: SMS program?
Själv progar jag i Delphi och Vb6 .
Det är bara att läsa inkommande trafik via MSComm32.ocx
Har bla. gjort ett GPS program som läser inkommande navdata på detta sätt.
Den delen av programmet skulle vara mycket lätt att omvandla till dina behov.
Om du vill kan jag göra ett test prog till dig. GRATIS.
Då vill jag veta vilken Baudrate och protokoll som du sänder/ får från telefonen.Sv:SMS program?
Frågan ställdes 04/11 Nu har Vi 04/13 17:00 (No replay) hm....................Sv: SMS program?