Varje gång jag startar VS2005 så får jag upp UAC och måste bekräfta att jag verkligen vill starta programmet. Antagligen beror det på att jag har markerat att jag vill köra det som administratör eftersom VS2005 måste ha fulla rättigheter. Det är bara vissa få saker i VS2005 som inte funkar utan admin-mode. Har du testat utan? Det har jag inte gjort. Det kom upp ett meddelande när man startade VS2005 om att man skulle köra det i admin-läge så jag gjorde det. "For example registering a COM control, installing or debugging a service, or performing admin tasks against SQL Server and so on all require elevated capability, as they very well should! Det ska gå mot iis, men det kräver att man har debugrättigheter om jag inte minns fel. Dessutom är det knöligt att få igång. Men det ska gå på något sätt om jag inte har helt fel.VS2005 i Windows Vista
Går det att få bort varningen enbart för VS2005? Jag vill inte avaktivera UAC helt och hållet.
ThomasSv: VS2005 i Windows Vista
Sv:VS2005 i Windows Vista
Vet du vad som inte fungerar?
ThomasSv: VS2005 i Windows Vista
I probably spend 75% of my time writing and debugging C++ code, 20% of the time using C# and 5% doing SQL, and I always run as a non-admin."
Citat från:
http://blogs.msdn.com/michael_howard/archive/2007/01/04/my-take-on-visual-studio-2005-sp1-and-windows-vista.aspx
Läste även att när det gäller webbutveckling går det bra att köra non-admin om man jobbar mot den inbyggda webbservern, men inte IIS.Sv:VS2005 i Windows Vista