Hej Ja du, dessa Vista... blir inte klok själv.. här blåste jag in XP Pro igen... Vista får vänta, i alla fall ett år till.. Blev en total återställning, alltså formatering och ominstallation av hela klabbet. Haha.. ja mycket bra fråga? Lämnas väl till oss att avgöra. Går ej avinstallera program på en Vista dator
Har problem då jag ska uppgradera ett program på en Vista dator (bärbar).
Program för trådlöst internet med USB modem (Telia)
Försökte först med att installera programmet men fungerade inte då det krävdes att jag uppgraderade modemet till Vista version.
Har nu uppgraderat modemet och försökt få igång det på Vista datorn.
När jag försöker uppgradera programmet på datorn med ny version säger installationsprogrammet att det är inkompatibelt med det installerade programmet och vill att jag först avinstallerar nuvarande program.
När jag försöker detta så går det inte. Fastnar troligen vid läget då det ska avinstallera drivrutiner eller annat.
Dator HP 6710b med Vista Bussines (några veckor gammal)
Program som strular är Mobile Connect.
Pratade med Telia support och de tyckte att jag skulle ominstallera hela datorn igen.
Inte kul
Någon som vet vad jag ska göra?
mvh RolandSv: Går ej avinstallera program på en Vista dator
Får du något felmeddelande eller så?
Vet inte om detta kan vara till hjälp: http://www.editorial.tele2.se/?page=tele2se_privat_internet_mobiltbredband_windowsvista&popup=1Sv:Går ej avinstallera program på en Vista dator
Att de aldrig kan göra ett riktigt OS.
Nu får jag säkert massa påhopp men när man kikar in lite så finns fortfarande gamla registret där som man når med regedit (har INTE varit där och pillat) och fortfarande samma soppa under skalet. Inte konstigt att det blir problem.
Var är enkelheten som skulle komma, den där det bara var att installera med t.ex. XCOPY som man skröt om när .net kom? Då hade det bara varit att radera mappen med programmen.
Undrar om det är ett OS som behöver årlig ominstallation för att fungera bra det också?
Precis som Win3.0, Win3,1 Win95 Win2000 och XP behöver.
mvh RolandSv: Går ej avinstallera program på en Vista dator
Näe, Debian blir det på min bärbara när den kommer hem, blåser bort Vista direkt från den. :)